Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
eva1969 schreef:De oplossing bij ons was een bustrens ipv een watertrens. Dubbelgebroken hadden wij al, daar kan ik je dus niet in adviseren. Wij hebben trouwens eerst een tijdje zonder sperriempje en met de neusriem een gaatje hoger gereden tot het wondje helemaal was genezen. Ik weet niet of jij je neusriem nog een gaatje hoger kan doen? Een dunnere neusriem zou ook nog een optie kunnen zijn trouwens in geval je met een brede neusriem rijdt, een smallere kan je al snel een gaatje hoger hangen.

RedFlame schreef:Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een dubbelgebroken bustrens, dus dat zal de oplossing niet zijn. Heb nu een bontje onder de neusriem en dat kinstukje weggehaald en dan gaat het iets beter. Met mijn andere hoofdstel zonder aansnoerneusriem heeft mijn paard trouwens nergens last van, misschien dat dat een oplossing is.
Lyonesse schreef:Als het door het gespje komt kun je natuurlijk ook een gewone hoge neusriem proberen ipv aansnoer
nadie schreef:_San87_ schreef:Wat dacht je van een bit met kleinere bitringen? Ik heb dit gedaan met mijn merrie die ook de 'wangen' kapot schuurde. Probleem was meteen opgelost
Bitringen wil ik niet, mag ik straks niet mee starten, dus is niet de oplossing.
[/quote]
Bij een bustrens is de vorm vaak wel ovaler, maar de diameter van de ring is bijna net zo groot als die van mijn watertrens. Of ik zou een pony-bitje moeten kunnen krijgen in 13,5cm, die hebben wel kleine ringen maar ben ik nog niet tegen gekomen... Sheffie schreef:ik heb het ook gehad. Kinbontje hielp niet. Bit ringen ook niet omdat het vel juist klem komt te zitten tussen bit en neusriem en niet tussen de ringen van het bit. Ik heb toen toch de neusriem tot aan het jukbeen omhoog gedaan en toen was het probleem over. Nu hangt de neusriem weer wat lager en gaat het goed.