Merkloos zadel of Merano

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KirstenChes

Merkloos zadel of Merano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 21:42

hallo,

Ik heb op dit moment voor mijn 2,5 jarige pony een merano dressuur zadel.
Ik ben nog niet aan het beleren maar heb wel al een beetje gepast.

Nu hoorde ik nog al wel wat verhalen over Merano zadels maar volgens mij is dit wel een goed zadel.

Nu kreeg ik een leuk aanbod van een meisje die ik ken om haar zadel over te kopen omdat dat zadel
niet op haar paard paste. Ziet er nog netjes uit en het is een merkloos zadel dressuur.

Dus ik had het gepast en hij lag gewoon perfect op Chester beter dan de Merano en zat ook veel
beter.

Wat vinden jullie ? moet ik het merkloze zadel kopen? en wat zijn jullie ervaringen met merkloze zadels?

Mizora

Re: Merkloos zadel of Merano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:49

Merano is geen geweldig merk, hangt af van het type. Gaat van zadelmarktzadels naar middenklasser.

Merkloos is net zo goed gokken maar in dit geval zou ik het merkloze zadel laten nakijken door een goede zadelmaker, de boom laten controleren en dan deze gebruiken.

Anoniem

Re: Merkloos zadel of Merano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 07:24

Ik zou het zeker weten goed na laten kijken door een zadelmaker, mijn (nieuw gekochte) merano (1 van de duurste modelllen van dat merk) had zonder dat er ooit wat mee gebeurt is na 1 ½ jaar plotseling de boom gebroken :=