Pagony dekens? Goed of slecht.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pearl_tje

Pagony dekens? Goed of slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:53

Bij de Divoza hebben ze nu een mooie actie met de Pagony dekens. Nu heb ik met dit merk helaas geen ervaring.

Wie o wie wel? En welke ervaring hebben jullie ermee.

Het hoeft niet te zijn dat ik ze volgend jaar ook nog moet gebruiken. Aangezien er veulens bij lopen en ik weet niet wat die van de dekens vinden.

shilady

Re: Pagony dekens? Goed of slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:55

Een paar meiden op mijn vorige stal hadden er een regen deken van
die is volgesmij vrij oke

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:01

Ik vind die regendekens van pagony wel heel erg fijn maja da is ook voor ieder paard anders

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:03

Ik heb ook wel dekens van pagony en die bevallen prima.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:52

ik heb ook dekens van pagony, en ik vind ze erg fijn.
hebben ook zeker een goede kwaliteit voor de lage prijs.
ze vallen vaak wel een maatje kleiner uit.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:07

Ook mijn paard draagt een Pagony. Prima deken. Inmiddels stuk maar dat lag meer aan paard dan aan deken :=

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:11

ik heb ook pagony dekens..geen problemen mee :)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:13

ik had voor mijn paard een 200 grams deken gekocht, in de aanbieding.
opzich fijne deken, alleen dat paard was niet echt lief voor dekens :o dus die had het ook maar 1 winter overleefd.

inmiddels heb ik voor mijn nieuwe paard weer dezelfde gekocht, die lijkt aardig goed, maar heeft ie ook nog maar eventjes opgehad, dus van't winter meer info.
die is een stuk zuiniger op de dekens, dus vermoed dat ie wellicht iets langer mee zal gaan.

ik vind het iig fijne dekens voor een leuke prijs, kun je teminste nog een keer veroorloven om een nieuwe te kopen als hij stuk is ed.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:22

Heb ook pagony dekens, prima spul voor een prima prijs. :D

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:58

Promis, oude bijrijd pony, maakte elke jaar zijn nieuwe dekens van veel te veel geld stuk! vreselijk vervelend was dat altijd. Dus, toen dachten wij, "ja hoi! elk jaar weer dat gedoe, kunnen we net zo goed een wat goedkopere kopen" En ja hoor... die kon 3 jaar mee:)... na het 2e jaar moester wel een onder deken onder, maar voor de rest blijft hij prima! Nu hebben we volgens mij 4jr lang alleen maar pagony dekens gehad... bij de friezen heb ik nu net 2 nieuwe besteld. Een lichtgevulde regendeken en een dikke winterdeken van 300gr ofzo. Maar, de vorige wordt aankomende winter gebruikt als regendenkentje voor een paard dat af en toe bij ons op stal staat en dat hij dan toch buiten kan(dus die deken is ook nog steeds heel)
Ik of eigenlijk WIJ zijn zeer tevreden over pagony dekens. Over het algemeen vind ik pagony trouwens fijn:) heb peesjes daarvan en hád een hoofdstel gekocht, maar terug gebracht omdat het goude... meer bronz leek. De kwaliteit van het leer was overigens wel fijn.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:56

ik heb een eczeemdeken van ze. ook al 1 eerder gehad. de eerste was snel stuk. deze valt mee. (is wel zelfde model etc)
ik ben best tevreden. alle dekens gaan hier snel stuk eigenlijk, dus kan er weinig over zeggen. hij zit iig wel redelijk netjes.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 11:42

Nou tot nu toe alleen maar positieve reacties. Dus ik denk dat ik ook maar de winter deken ga halen.

Hoe zijn de maten van die dekens?

Fries 1,63, zit zelf te denken aan een 195! Een 185 zal haar denk ik te krap worden aangezien ze wel iets breeder is.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:46

Ik heb er regendekens van gehad, maar die konden allebei niet tegen meer regen als alleen een bui... Als ze er langer mee in de regen stonden lekte die gewoon door :(:)

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 12:21

Oei oke... maar dan krijg je toch je geld terug en kan je er een andere voor uitzoeken neem ik toch aan.?

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:41

Prima deken!
Alleen goed oppassen met wassen, mijn moeder had hem in een gewone wasmachine gedaan en toen was de hele vulling plat. Maarja, dat gebeurt bij andere natuurlijk ook ;)

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:44

Mijn exceem deken voor mijn haflinger heb ik in 175 besteld. Die maat heeft ze ook voor winterdeken namelijk (wel van een ander merk). Maar deze was te klein, dus met divoza kunnen regelen dat we m weer terug konden sturen en een grotere besteld. Deze zit wel veel netter. Mijn ervaring is dus; ze vallen een maatje kleiner uit.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:39

pearl_tje schreef:
Nou tot nu toe alleen maar positieve reacties. Dus ik denk dat ik ook maar de winter deken ga halen.

Hoe zijn de maten van die dekens?

Fries 1,63, zit zelf te denken aan een 195! Een 185 zal haar denk ik te krap worden aangezien ze wel iets breeder is.

mijn fries is iets groter dan 1.63... moet je maar even op me profiel kijken... daar staat ze, emma. Voor haar heb ik 205 met pagony winterdekens. En ze passen mooi.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:41

pearl_tje schreef:
Oei oke... maar dan krijg je toch je geld terug en kan je er een andere voor uitzoeken neem ik toch aan.?

Ja, uiteraard;) inruilen voor een andere maat of een andere uitzoeken omdat de deken toch niet in de smaak valt of niet is zoals je dacht kan.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:54

Ik heb er een regendeken en een 200grams deken van gehad. Was er erg tevreden over. Mijn fries (1.65) heeft normaal 195, maar bij pagony 205.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:56

Heb een winterdeken van pagony gehad, erg fijne deken en ontzettend waterdicht! Hele hoosbuien heeft hij overleefd, IJslander stond dag en nacht buiten, en ze bleef er kurkdroog onder!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:24

pearl_tje schreef:

Met de geweldige service die divoza bied niet :+
Hij was volgens hun al gedragen en niet zichtbaar kapot...

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:08

Rianneke schreef:
pearl_tje schreef:

Met de geweldige service die divoza bied niet :+
Hij was volgens hun al gedragen en niet zichtbaar kapot...

Hmm... apart, ik heb deze laatste 2 jaar alleen bij divoza besteld en ben er misschien 1 of 2 x geweest. Heb ook best wat terug gebracht, een hoofdstel(de rennes goud leek brons) een pad en volgens mij ook een keer een deken. Nooit geen problemen mee gehad. Hoofdstel ingeruild en de rest terug gekregen. Als je het terug stuurt werden de verzendkosten vergoed en bij de inruil hoef je bij dat nieuwe artikel geen verzendkosten meer te betalen...
Zo ging het bij mij :+ ... maar goed, er zal ook vast eens iets neit worden geaccepteerd. Of misschien had ik gewoon geluk. :+

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 11:23

Lydiaaa schreef:
Ik heb er een regendeken en een 200grams deken van gehad. Was er erg tevreden over. Mijn fries (1.65) heeft normaal 195, maar bij pagony 205.

Ik ook de 200 grams halen en de regendeken... Oke dan neem ik eerst wel een 205 mee. Vorig jaar had ze namelijk van 1 een 195 en van de andere 205.
Meet haar van te voren wel eerst eventjes ;)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:42

Femke16 schreef:
maar goed, er zal ook vast eens iets neit worden geaccepteerd. Of misschien had ik gewoon geluk.

Misschien verschilt het per winkel? Want ik vind ze in Heteren niet bepaald snugger :o

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:24

Rianneke schreef:
Femke16 schreef:
maar goed, er zal ook vast eens iets neit worden geaccepteerd. Of misschien had ik gewoon geluk.

Misschien verschilt het per winkel? Want ik vind ze in Heteren niet bepaald snugger :o

Haha,,, zou kunnen natuurlijk. In Leek zijn ze, vind ik, wel heel klantvriendelijk:)