Dressuurzadel met korte zweetbladen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Dressuurzadel met korte zweetbladen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 09:49

Stalgenootje van mij zat laatst voor het eerst op mijn paard en dus ook mijn dressuurzadel, en vooral dat laatste is haar erg goed bevallen ;)
Ze rijd zelf met een Kieffer vzh zadel, maar heeft hier, ws. ook door haar korte benen weinig steun in.
Op mijn dressuurzadel (Euroriding Diamant) met goede wrongen zat ze als een huis, echter is mijn zadel, en dan bedoel ik vooral de zweetbladen voor haar te groot/lang.
Met de meeste dressuurzadels heeft ze hier last van, en moeten we dus opzoek naar een dressuurzadel met korte bladen, of die in elk geval met korte bladen leverbaar is.
Haar voorkeur gaat weeral uit naar een Kieffer.
Iemand suggesties? :)

Bo_Y

Re: Dressuurzadel met korte zweetbladen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:51

Een goede zadelmaker kan de zweetbladen inkorten.

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:06

Het dressuurzadel Stubben Scandica DL heeft korte zweetbladen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:13

de stubben scandica is inderdaad super bij kortere benen :j ik heb hem ook gehad en kon er heerlijk in zitten, staan wel foto's in mijn profiel

elk A merk kan trouwens met korte zweetbladen geleverd worden

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:15

stubben is idd super bij korte pootjes! Heb dit probleem zelf nl ook.
Op dit moment heb ik een bates caprilli en bij dit zadel zijn de zweetbladen ook niet echt lang te noemen.
ik weet vrij zeker dat KN ook met korte zweetbladen te verkrijgen is (heb ik gehad nl, maar paste niet op nieuw paard)
bijna alle A merken kun je ook wel zoals LiSSy al zegt geleverd krijgen met korte(re) zweetbladen, dit geld naar mijn weten ook voor kieffer.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:13

Stübben idd. Mijn dochter is 1.55 en ze rijdt met een Tristan, ideale maat voor haar en ook nog eens topzadels.

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:21

Prestige Top Dressage, ik ben 1m58 en pas perfect op die zadels. Ainsley hoef ik bijvoorbeeld echt niet te proberen. ( Ik heb nu dan wel de prestige lucky dressage, die is volgens mij nog korter 16,5 inch )

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:48

ik heb ook een kieffer dressuur met kortere zweetbladen...weet alleen niet welk model het is! maar ze zijn er zeker wel!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:41

Ik heb een Ideal dressuurzadel, en zover ik begreep zijn die ook te verkrijgen met kortere zweetbladen. Volgens mij alle bekende merken wel, en anders zou je ze evt in kunnen laten korten door een goede zadelmaker.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:54

Zo'n soort zadel zoek ik nu ook alleen dan ook nog in een extreem brede boommaat.

232425

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:42

Ik volg dit even, heb namelijk hetzelfde probleem. Op dit moment heb ik een JC dressuurzadel, welk model weet ik zo niet, maar dat zadel heeft ook niet al te lange zweetbladen.