bit ontwikkeld door paardentandartsen, wie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

bit ontwikkeld door paardentandartsen, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 23:49

ik werd laatst door een stalgenootje gewezen op een bit ontwikkeld door paardentandartsen wat meer is gevormd naar de paardenmond. Het betreffende bit is tevens gemaakt van chirurgisch staal wat eventuele allergische reacties voorkomt.

hoewel ik sommige voorbeelden lichtelijk overdreven vind (hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om je paard zijn kaak te breken met een bit?! leer dan gewoon rijden), vind ik het bit er op de foto wel 'comfortabel' uit zien in vergelijking met de foto van het dubbelgebroken (water?)trensje.

zijn er hier mensen die al meer hebben gehoord over dit bit/ervaring ermee hebben/het uit gaan proberen?

http://www.hippus.ch
plaatje

Lyonesse

Re: bit ontwikkeld door paardentandartsen, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:53

Gaat de tong daar niet tussen zitten? :=

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 23:55

gek genoeg heb ik dat nog niet als probleem op de site vermeld zien staan :+ maar ik heb het me inderdaad ook afgevraagd :j

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 00:02

Er staat geen foto bij hoe het bit zich gedraagt wanneer je druk op het bit geeft. Misschien steekt dit bit wel gigantisch in het verhemelte. Overgens vind ik dat je elk paard op zich moet bekijken tav het bit. Elke paardenmond is weer anders.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 00:16

Ik weet niet of ik het er nou zo comfortabel uit vind zien, als je er druk op geeft buigt het helemaal niet mee toch?
Dus dan zou die hele ronding ook omhoog/naar achteren gaan.
Ik ben benieuwd hoe het zou werken als je inderdaad druk op het bit geeft.

En natuurlijk moet je paard het ook maar net wat vinden..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 00:30

Jade schreef:
ik werd laatst door een stalgenootje gewezen op een bit ontwikkeld door paardentandartsen wat meer is gevormd naar de paardenmond. Het betreffende bit is tevens gemaakt van chirurgisch staal wat eventuele allergische reacties voorkomt.

Dat laatste staat niet op de site...
Citaat:
Hippus-Gebisse werden unter Anwendung medizinischer Massstäbe aus säurebeständigem, rostfreiem Stahl hergestellt. Somit garantieren wir, dass unsere Produkte frei von Oxiden, Toxiden, Allergenen und Magnetwirkungen sind.

De bitten worden gemaakt volgens de medische maatstaven gemaakt uit roestvrijstaal, Zodat ze kunnen garanderen dat hun produkten vrij zijn van Oxiden, Toxiden, Allergenen en magneetwerkingen....

De vraag is dan: wat zijn die medische maatstaven??

Citaat:
Beim Design der Hippus-Gebisse wurde darauf geachtet, dass beim Tragen kein konstanter Druck auf Zunge, Gaumen und Laden ausgeübt wird.

Bij het design wordt er opgelet, dat bij het dragen geen constante druk op tong, verhemelte en lagen uitgeoefend wordt...
Welk bit doet dit dan als het paard alleen het hoofdstel draagt en de teugels in bogen hangen???