msfc zadels 2

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

msfc zadels 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 18:52

Laatst bijgewerkt door Judje op 10-07-09 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt, omdat ik zelf dacht dat het over de opleiding zou gaan.

Martje80

Re: msfc 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 19:06

germie schreef:
De Xtreem vind ik op de foto wel een heel mooi zadel, lijkt mij wel lekker zitten.
En als zo'n zadel net het enige is dat past, dan ga je daar natuurlijk voor, dat zou ik ook doen. Maar koop je dus de Professional dressage, dan koop je eigenlijk de Roella 1350 van Ideal.

ik vind het zadel nou niet bepaald heel mooi, vind die vlakke zit een beetje lelijk, maar goed, ik kan er op rijden, en dit was de laatste optie voor ons, die uiteindelijk goed lag, gelukkig. Dus ja, dan is de keus snel gemaakt

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:07

Misschien even handig om te vermelden waar het vorige topic over ging, dan is het wat duidelijker voor de mensen die het vorige topic niet kennen, en niet véél paginas door willen bladeren om erachter te komen :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:07

In het vorige topic staat vermeld waar een aantal MFSC-zadels gemaakt worden (Sankey, Ideal, en nog een merk, moet je maar even kijken). Je krijgt dus hetzelfde zadel wat ook nog onder een andere merknaam verkocht wordt.
Is niet erg natuurlijk, maar betaal je misschien wel te veel?

Karev, zo zie je maar weer dat smaken verschillen, want ik vind de Professional dressage wel mooi, mooi dat zweetblad zo over de wrong. Maar ja, als het niet past of zit, dan heb je er natuurlijk nog niets aan. Ik neem aan dat jij er blij mee bent, ook al vind je het zadel niet echt mooi.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 21:21

ik krijg ook niet de professional dressage hé! de extreem, die vind ik niet 'mooi', maar ligt wel goed.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:33

Ik ben vanmiddag bij Divoza geweest om zadels te passen.. er heeft geen een op hem gelegen!
ze wisten me direct te vertellen dat geen een ging passen behalve de MSFC zadels..
Helaas staan die nog in bestelling dus over twee weken ongeveer hebben ze ze weer dus ik ga dan nogmaals met mijn paard naar Divoza om te zien hoe dat gaat passen! Maar dan is hij dus nog niet op maat ofzo.. Maar misschien kunnen de mensen van Divoza dat ook wel op maat maken???
Ik zag dat ze ook in het bruin te bestellen zijn...Iemand hier een foto van toevallig ? :o

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 06:06

Mijn zadel is binnengekomen, maar er moet nog wat geregeld worden qua geld met mijn vorige zadelmaker. Die heeft me een niet passend zadel geleverd en dat geld krijg ik terug. Dan pas kan ik dit zadel kopen.
Wat wel een voordeel is van dit zadel (pro) is dat het geleverd wordt met 17,5 kussens en 18 zitmaat. Dit in verband met de lengte van de rug van mijn paard.

Het verschil was erg groot. Mijn paard heeft moeite met ontspanning, over de rug gaan en aanleuning nemen. Ik pruts hier al een hele poos mee. Had een msfc zadelmaker laten komen, maar die blijkt dus het zadel veel te groot te hebben aangemeten. Ik heb er op advies van die zadelmaker van allerlei mensen bijgehaald. 3x Ostheopaat, masseur van Happy athlete en er gebeurde niets. Het heeft mij alleen klauwen vol geld gekost.
Ben uiteindelijk naar Gerry gegaan en die zei direct dat het zadel veel te groot was. We hebben het eerst opgevangen met een prolite pad en dat maakt al veel verschil. Ineens rijd ik dikke winstpunten op wedstrijden, terwijl het voor die tijd maar wringen was. Heb daar ook op msfc zadel gereden en mijn paard wilde alleen nog maar met dr neus door het zand. Heel bijzonder. Zadelmaker gaat het oude zadel terugnemen en geld terugbetalen. Hopen dat we nu eindelijk een poosje lekker kunnen rijden.

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 06:54

Jee,wat een ellende,maar wel super dat je het geld netjes terug krijgt

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:16

Oh bah ja wat een ellende, vervelend he die zadels!!
Ik loop er ook al twee jaar mee te prutsen en tussen door maar fysio´s bij mijn paard en ik zelf zitlessem nemen, omdat ik zelf ok niet op het zadel kan zitten als het niet lekker ligt...
Twee jaar lang is telkens gezegt dat het niet veel anders kon en nu in eens zei die man precies waar het op staat met mijn paard zijn rug! Precies zoals ik zelf ook altijd dacht!
Maar ik heb trouwens een mailtje gekregen van een van de leveranciers dat er veel mogelijkheden zijn met kleur e.d. dus als dit de uitkomst voor ons blijkt te zijn dan ga ik een bestellen met een bruin biesje! Vind ik zo sjiek staan! De biesjes zijn in vele kleuren beschikbaar!
Succes ermee en houd je ons op de hoogte!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 08:24

maar wat is er zo 'bijzonder'' aan jouw paard's rug Blacknestor? dat divoza gelijk rtoept dat er niks anders op past als een msfc. Een msfc is ook geen op maat gemaakt zadel, en dus standaard, net als de rest. Benbenieuwd waarom die dan wél zou passen, en een ander zadel niet. Kijk als ie je nou had doorverwezen naar hulzebos, of daaleman, en daar een speciaal aan jouw paard's rug gemaakt zadel ta laten maken, ja, dat snap ik, maar dit?

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:31

Hij heeft een extreem hoge schoft en zijn schouder is erg stijl dus loopt niet ver naar achteren.
Het professionel dressage zadel heeft bredere kussen voor, zodat hij daar beter ligt. Dit zadel moet ook ontwikkeld zijn zodat het ook past op paarden met een hoge schoft (is mij verteld).
Het moet in de praktijk dus nog blijken of het echt gaat passen, maar anders heb ik bij Divoza zowieso geen keuze meer..
Ik zal wel even nieuwe foto´s maken van Nestor zijn rug, dan kun je het zien..

Op onderstaande foto is zijn schoft nog niet zo hoog als dat hij nu is, hij is nog hoger gegroeit.... :(
Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 12:32

paard bij ons op stal heeft hetzelfde, ook een enorme schoft, den wel 10 cm hoog. die heeft ook de proff. dressage, via Gerrie.

heb net mijn zadelmaker gebeld, ze weet nog niet wanneer ie geleverd word. Heb nog even gevraagd naar het standaard zijn van de msfc zadels. De boom is idd standaard, de rest word er passend omheen gemaakt voor jouw paard. Zo heeft mijn zadel een 17'' kussen, en een 17,5'' zitvlak. Dat si dus niet standaard

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:00

Ja dat had ik ook gelezen, maar ik vraag mij af in hoeverre Divoza daar nog wat aan kan aanpassen...
Ik weet niet of zij dezelfde aanpassingen kunnen doen als de MSFC zadelpassers/-makers.
Ja die van mij zit op een schoft van dik 15 cm :o :(

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:56

Mijn Frank Baines is binnen die ik bij www.happyhorseadvies.nl heb besteld. Ben er echt enorm blij mee en de prijs valt ook mee incl voorrijkosten, leenzadel, nacontrole, aanmeten €1750

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:11

Foto???

Wij hebben gepast bij Divoza maar de standaard past dus niet!
Over twee weken komt Gerry bij ons langs om te kijken wat de mogelijkheden zijn..
Ik ben namelijk wel verliefd op het zadel geworden en heb anders ook alleen nog maar de keuze om een op maat te laten maken...
Dus dan wordt het Hulsebos, Fryso ofzoiets... Nou dat MSFC zadel zit echt zo geweldig die wil ik gewoon! :o :o
Maar ja als het weer niet past ben ik weer net zo ver als 6 week geleden ofzo...nergens alleen weet ik dan dat er geen een standaard zadel is dat past..

germie

Re: msfc zadels 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:08

Het zijn dus gewoon standaardzadels, want ik heb ze ook bij Divoza zien liggen. Beetje aanpassen maakt nog niet meteen een maatzadel.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:34

Ja klopt Divoza heeft standaard zadels en kunnen kleine aanpassingen doen, maar verder niet.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 13:41

in zoverre standaard, ja. maar de kussens zijn in een andere maat eronder te krijgen als het zitvlak deel. ook is ie verkrijgbaar met een dikker kussenpanel. zo heb ik één met een 17 inch kussen en een 17,5 zitvlak

Afbeelding

germie

Re: msfc zadels 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:30

Mooi zadel hoor Karev

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:27

Ik zal ook even een foto maken! Het is geen standaard zadel, mijne is een frank baines en is begonnen met puur alleen de boom er los op te leggen en van daaruit kon ik van alles kiezen.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:33

Romeo2007 schreef:
Ik zal ook even een foto maken! Het is geen standaard zadel, mijne is een frank baines en is begonnen met puur alleen de boom er los op te leggen en van daaruit kon ik van alles kiezen.

Oh wauw ben benieuwd wat het is geworden!
Ik wil graag met bruine biesjes :o

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:30

Mooi zadel Karev. Heb de mijne inmiddels ook binnen, maar ben eerst op vakantie geweest. Zal morgen foto's maken. Ik heb een 17.5 inch kussen en een 18 inch zitvlak, ivm mijn lange benen.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:18

Iedereen beloofd foto's.. maar er komt niets... ;( |(

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:28

Ben nog niet zelf bij paard geweest. Paar mindere dagen v.d. zwangerschap :(

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:54

Moeder ligt op dit moment in ziekenhuis ben al blij als ik mijn paard even een knuffel kan geven :(:)