Vulling (rossner) zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pyralis

Vulling (rossner) zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 16:32

Ik heb onlangs een nieuw zadel (rossner amerika vz) gekocht. Nu vroeg ik mij af waarmee het zadel gevult is (soort fabrieksvulling) en wat het voordeel is als je de oude vulling eruit laat halen en er nieuwe (wollen) vulling in laat zetten. Dus wat is de kwaliteit van de vulling van de rossner zadels, wat zit er in, waarom zou je het willen vervangen?

aslo

Re: Vulling (rossner) zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:29

Tja, of de vulling van de Rossner die wij gehad hebben origineel zo was, weet ik niet, maar daar zaten flink wat katoenen proppen in.
Zadelmaker heeft alles eruit gehaald en opnieuw gevuld met wol.
De katoenen proppen waren dus allemaal bobbels waardoor je een oneffen kussen kreeg, hetgeen drukplekken kan veroorzaken.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:30

Mijn rossner bevalt prima, heb hem al jaren en mankeert niks aan de vulling...

okkie80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:57

Mijn rossner bevalt ook prima,heb geen klachten over de vulling of bobbels die er ontstaan.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:59

aslo schreef:
Tja, of de vulling van de Rossner die wij gehad hebben origineel zo was, weet ik niet, maar daar zaten flink wat katoenen proppen in.
Zadelmaker heeft alles eruit gehaald en opnieuw gevuld met wol.
De katoenen proppen waren dus allemaal bobbels waardoor je een oneffen kussen kreeg, hetgeen drukplekken kan veroorzaken.

Denk niet dat het orgnieel was, heb laatst mijn Rossnner springzadel open gehad en daar zat gewoon prima kwaliteit wol in. Geen katoenproppen in iedergeval. Zou ook niet weten waarom je dat zou laten vervangen?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:06

joopie7 schreef:
Zou ook niet weten waarom je dat zou laten vervangen?

Nou ja, je hebt van die 'zadelmakers' die als kussens bijgevuld moeten worden dit dus gewoon met katoen doen. Kan dus idd goed zijn dat er zo'n kneus aan dat zadel geprutst heeft. Je kunt er eigenlijk vanuit gaan dat kussens eens per jaar zowiezo aangepast moeten worden, in die zin wat bijvullen, er wat uit, cq (eens per zoveel tijd) geheel opnieuw vullen.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:07

Ja als je zadel al wat jaartjes mee gaat kan ik er inkomen, maar om bij een nieuw zadel de gehele vulling te laten vervangen zie ik het voordeel niet van?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:14

Nee, indien er in een nieuw zadel een wollen vulling zit, zou ik het ook niet laten vervangen idd.