Ik zou gewoon even bij een goede zadelmaker langsgaan. En hem bij het maken van de afspraak even doorgeven wat je budget is voor het zadel. Dan weet je direct of het goed past.
je hebt wel speciale zadels voor friezen/tinkers e.d maar ik zo idd bij paarden zoals friezen en tinkers e.d. zadelmaker langs laten komen
2misty2
Geplaatst: 09-06-09 19:00
Ik heb een kieffer wien deluxe, die heb ik tweedehands aangeschaft en door de zadelmaker op maat laten maken.
gillian
Geplaatst: 09-06-09 20:41
Ik heb vandaag een 2e hands Equestor Levada zadel gekocht, volgende week krijg ik em want er moet nog wat aangepast worden.
Je kunt op bv marktplaats kijken voor Fryso zadels, sommige Hulsebossen (met brede boom), Kentaur zadels, Kieffer heeft ook een zadel voor Friezen. Op zich moet je je niet blind staren op een bepaald merk, een Fries heeft vaak een brede boom nodig dat is belangrijk. Mocht je een 2e hands zadel kopen, laat die dan even checken door een zadelmaker!!
Ik had een Prestige Zadel op mijn fries liggen, die kreeg ik erbij toen ik hem kocht. Het zadel is nu te koop maar het is een dressuur zadel.
myto
Geplaatst: 09-06-09 21:09
Euroriding is niet duur, goede kwaliteit en licht op de meeste paarden goed! je moet kijken heeft m'n paard een hoge schoft een smalle boom en bij een lage een brede boom, dat is het belangrijkst bij een zadel kopen
geen hulsebos dat is onwijs slecht met hele slechte boom!
myto
Geplaatst: 09-06-09 21:10
Er zijn geen speciale zadels, maar die heb je ook helemaal neit nodig
gillian
Geplaatst: 09-06-09 21:20
myto schreef:
Er zijn geen speciale zadels, maar die heb je ook helemaal neit nodig
Er zijn wel speciale zadels> Fryso, Tietse's Choise, Kieffer heeft een speciaal Friezen zadel en volgens mij hebben wel meer merken een speciaal Friezen zadel
carrylies
Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-09 16:24
myto schreef:
geen hulsebos dat is onwijs slecht met hele slechte boom!
Van anderen hoor ik hier juist hele goede verhalen over... kun je aangeven wat er mis mee is? Dan kan ik daarnaar kijken.