Ik heb aanstaande zaterdag een springwedstrijd met mn arabier. Nu is ze de laatste tijd echt niet meer te houden. Voor de hindernis rent ze onder me vandaan, en gaat met een bloedgang over de hindernis heen, en in een parcours kan ik haar dan niet meer terugkrijgen, of ze gaat ervandoor om precies voor de hindernis op de noodrem te gaan. Ze is niet bang voor de hindernissen ofzo, want ze doet het al d'r hele leven. Maar ze heeft de laatste tijd gewoon geen respect meer voor mij.
Nu zei mijn instructrice dat ik de wedstrijd met een pessoa bitje zou kunnen rijden. zelf heb ik daar helemaal geen ervaring mee, dus wat denken jullie dat ik moet doen? Ik heb al een beetje gegoogled, en daar kwamen best wel negatieve dingen uit, ook over dat als een paard schrikt dat het bit daar dan nog niet bij zou helpen. maar met mijn arabier is het gewoon eigenwijzigheid! Wat zal ik doen? Wel of geen pessoabitje zaterdag? en heeft misschien iemand nog tips om mn paardje zo goed mogelijk op te sluiten tijdens het springen. Ik rijd nu al veel voltes als ze weer onder me vandaan rijd voor de hindernis, en sluit haar goed op in mn handen. Maar toch blijft ze te fris.
Het was weer een lang verhaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik vind het wel heel bijzonder dat je instructrice aanraadt om nota bene voor het eerst op een wedstrijd een pessoa in te doen.
Het was beter dat je instructrice kijkt hoe het rijtechnisch te verbeteren valt.
Ik zou het zeker zaterdag nog niet doen; je weet ook helemaal niet hoe je paardje daarop gaat reageren. Als je al een ander bit pakt, moet je dat eerst eens rustig thuis proberen.
Ja, daar dacht ik dus ook al aan, dat ze eerst zou moeten wennen aan het bit! ook omdat ze het op wedstrijden altijd wel heel spannend vind enzo, en dan ook nog een ander bit. Ik ga volgende week nog een paar keer trainen, en ik probeer het gewoon met mn normale bit. Hopen dat het beter gaat. nog bedankt
Deze berichten zijn verplaatst vanuit het topic [HAR] wat is een iets scherpere bit? omdat dat een oud topic is en deze daardoor weer wegzakt. Door linksboven op 'Nieuw onderwerp' te klikken kan je zelf een topic plaatsen.