Van gecombineerde neusriem terug naar 'ouderwetse' lage?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Van gecombineerde neusriem terug naar 'ouderwetse' lage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 20:32

Een aantal jaar geleden heb ik mij min of meer een hoofdstel met gecombineerde neusriem aan laten smeren (lees, was helemaal weg van een bruin stubben hoofdstel, alleen was er een met gecomb. terwijl ik al jaren reed met een 'ouderwetse' lage neusriem. Heb me toen een beetje laten aan praten dat het beter zou zijn enz. enz. Hoewel ik toch eigenlijd altijd voorstander ben van de lage neusriem, was ik toch makkelijk beinvloedbaar....

Hoewel mijn paard er goed mee loopt, kan ik er nog steeds niet echt aan wennen.... Die sperriem vind ik eigenlijk maar niks, dus die doe ik nooit echt goed strak en ook die hoge neusriem doe ik niet zo strak als anderen.

Nu ik dit zo typ, ben ik er eigenlijk al over uit, tijd om terug te gaan naar mijn oude vertrouwde lage neusriem (dinsdag meteen ff naar de winkel, hopen dat ze er eentje hebben/kunnen bestellen in stubben havanna kleur!)

Maar zijn er meer mensen die terug gegaan zijn van de gecomb. naar de lage? En waarom?

Martenique

Re: Van gecombineerde neusriem terug naar 'ouderwetse' lage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:36

Ja, maar wel paardspecifiek. Huidige paard rijdt ik nu (tijdelijk) weer met lage. Ik heb het idee dat paard last heeft van de kaken (doordat hij nog jong is) en de lage neusriem drukt daar niet op. Hij is nu fijner te rijden en heeft minder de neiging zijn mond open te doen tijdens het rijden.

Moet wel eerlijk toegeven dat ik een gecombineerde neusriem wel vele malen mooier vind :o Maar ja het paard staat boven mooi natuurlijk....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:38

Ja, ik. Toen ik een jaar of tien geleden een hoofdstel kocht voor mijn toekomstige paard (we hebben het over de penny die in hestejente schuilt) was dat er een met een gecombineerde neusriem. Stoer joh! Want gecombineerde neusriemen waren toen al in de mode en ik had zo'n hip ding. Dat het niet stond op mijn latere verzorghafje maakte dat ik de sperriem eraf haalde, en nu heb ik dat ding niet meer. Bij het kopstuk+bakstukken heb ik toevallig van de week een mooie hoge neusriem gekocht (aan dat hoofdstel zit namelijk een bit waar mijn lage neusriemen niet bij kunnen) Maar aan mijn andere hoofdstel zit gewoon een lage neusriem, dat vind ik de meest paardvriendelijke, en ik vind het ook veel mooier dan een gecombineerde neusriem. Ik heb er zelfs twee, een zwarte en een lila, dat vind ik mooi bij mijn vos. En we zijn er allebei dik tevreden mee :j

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:39

Ja hoor, ik heb er ook een hele poos mee gereden. Nu ze wat langer onder het zadel is, heb ik wel een gecombineerde. En ik doe ze ook nooit strak. Kunnen gewoon 2 vingers tussen en soms moet ik oppassen dat de sperriem niet afzakt, dat is namelijk ook vervelend voor het paard.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:43

En wat was dan voor jou de reden om toch een gecombineerde neusriem te gaan gebruiken raket?

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:48

heb er voor mijn Shet ook laatst nog 1 aangeschaft, gewoon een losse lage neusriem gekocht
wissel nu af tussen de lage neusriem en zijn engelse (zonder sperriem :Y) ) hangt er een beetje
van af welk bit ik gebruik niet alles past even lekker bij elkaar
vind persoonlijk een lage neuriem niet lelijk hoor, vind juist die gecombineerde helemaal niks,
zonder sperriem vind ik ze dan weer wel mooi trouwens