Wintec zadel, gewone singel en stijgbeugelriemen gebruiken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Oonax

Wintec zadel, gewone singel en stijgbeugelriemen gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 16:50

Ik ga waarschijnlijk een 'kale' Wintec 500 dr overkopen. Maar kan ik daarbij gewoon mijn oude singel en oude lederen stijgbeugelriemen gebruiken?

Het is een dressuurzadel en de singel hoorde wel bij een veelzijdigheidszadel...

InekeH87

Re: Wintec zadel, gewone singel en stijgbeugelriemen gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:52

Je hebt alleen wel een korte dressuursingel nodig. Een vzh singel is veel te lang voor aan een dressuurzadel. Maar de stijgbeugels kunnen wel gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:52

Bij een dressuurzadel hoort een dressuursingel. De singelstoten van een dressuurzadel zijn veel langer. Beugelriemen moet eigenlijk geen probleem zijn, maar sommige zweren bij wintec webbers.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:53

Ik gebruik al meer dan 2 jaar, leren stijgbeugelriemen op mijn Wintec 500, en ik heb ook nog steeds geen kale plekken.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 16:53

Zoiets dacht ik al. Hoe kan ik dan de lengte van die singel die ik nodig heb wat correct inschatten? Hoeveel korter zou dat moeten zijn?
Kunnen de stijgbeugelriemen onder het zweetblad bij een Wintec 500?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:37

zodra je met leren beugelriemen gaat rijen op een wintec. Vervalt de garantie. Maar omdat je hem 2e hands koopt.. moet je het zelf weten. ik raad het evengoed af :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:13

MissDonna schreef:
zodra je met leren beugelriemen gaat rijen op een wintec. Vervalt de garantie. Maar omdat je hem 2e hands koopt.. moet je het zelf weten. ik raad het evengoed af :)

Waarom raad je het af?

Ik wil morgen wel een foto van de mijne maken.
Ik rij er 2 jaar 4a5 x per week buiten mee (lekker bos-crossen).
Vaak zeiknat geregend, en nog heb ik geen schuurplekken van de riemen.
Ook mijn vriendin gebruikt leren riemen (nu 1 jaar) en daar ook geen plekken op te zien.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:34

omdat ik persoonlijk leren beugelriemen niet fijn vind. Deze rekken uit. En van de garantie, als jij een nieuwe wintec koopt. Mogen ze ook geen lederen beugelriemen mee geven. Want daar door gaat de garantie verloren. Met lederen beugelriemen krijg je andere slijtage aan de zweetbladen.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:34

Ja, je kan je beugelriemen onder je zweetbladen dragen. heb ik ook elke keer gedaan met mijn zadel! Zo blijven de zweetbladen netjes!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:38

Mij hebben ze juist toen leren aangeraden, omdat de officiële wat dikker onder je been zitten (vouw onder het zadel) dan leren. Mij hebben ze niets gemeld, maar mss ligt het er ook aan of je de 500 hebt (glad) of een met (imitatie)suède.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:40

MissDonna schreef:
omdat ik persoonlijk leren beugelriemen niet fijn vind. Deze rekken uit. En van de garantie, als jij een nieuwe wintec koopt. Mogen ze ook geen lederen beugelriemen mee geven. Want daar door gaat de garantie verloren. Met lederen beugelriemen krijg je andere slijtage aan de zweetbladen.

Daar is bij mij nooit iets over verteld.( heb zelf de wintec pro 2000 dressuur suede ) De standaard beugelriemen die er bij horen zijn te groot voor mij en ik heb toen andere dressuurbeugelriemen erbij gekregen, maar er nooit iets verteld over dat de garantie vervalt.
Dit lijkt me ook erg sterk, dat de garantie vervalt omdat je andere beugelriemen gebruikt. Dus als lepel niet goed zou zijn en je gebruikt andere beugelriemen dan die van wintec zelf zou je geen garantie op je zadel hebben, mooie deal is dat.

Maar goed, de TS kan inderdaad gewoon kiezen voor haar eigen beugelriemen. of zij deze nu op of onder de zweetbladen wil gebruiken is net wat je prettiger vind. persoonlijk heb ik ze liever erboven.

En voor de singel, mijn paard heeft voor vzh 110 cm en voor dressuur 45 cm. Misschien heb je hier iets aan.
Succes met je evt, nieuwe zadeltje. EN veel rijplezier alvast.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:59

Ik heb ook niet gehoord bij de aankoop van mijn Wintec dat de garantie zou vervallen als ik met leren beugelriemen zou gaan rijden.
Heb dat overigens wel gewoon gedaan, vind die webbers echt ondingen.
En nergens last van, slijtage is echt niet noemenswaardig te noemen.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:24

Ik heb ook een Wintec 500 gekocht. Ze zeiden mij destijds dat als je leer zou gebruiken op kunststof dat het zadel dan heel hard zou slijten. Maar die Wintec Webbers vind ik eigenlijk heel vervelend, doordat het een dubbel laagje is, met in 1 laag gaatjes gaat er zand tussen de lagen zitten. Dat krijg je er nauwelijks nog uit. En die riemen slijten dan ook hard. Ik gebruik ze nu tot ze op zijn, maar dan hang ik er gewoon leren aan hoor. Zeker nu ik hier lees dat er geen slijtplekken zijn ontstaan!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:28

Hey Kim! :D

Kweetniet of je het al wist, maar ik heb een Wintec 500 dresuur met breedste (witte) boom dus als je eens wil passen, mag je het gerust vragen hoor :j
Voor eventuele vragen enzo, ik meld me! 8-)
Ik heb momenteel ook webbers der aan, maar omgekeerd (met de gaatjes langs boven, de gesloten kant naar onder)
puur omdat dat minder kraakt als je lichrijdt! :=
Is echt SUPER irritant! :=

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:26

je hoeft ook geen beugelriemen van wintec zelf, zijn zat andere kunstofmerken. bij mij werd dat wel verteld bij de verkoop...