veulenhalsters

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Breezke

veulenhalsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 17:30

hallo,

Ik hoop dat dit hier goed staat.
Ik heb vraagje over veulenhalstertjes.
Ik zie er zoveel hangen in ruitersportzaken,de ene zacht en de ander weer met een extra riempje erbij etc.
Van welk merk hebben jullie een halstertje voor je kleine spruit,welke zijn weer beter en welke kun je het liefste niet gebruiken?
Alvast bedankt.

Groetjes

fjordnina

Re: veulenhalsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:40

Ik heb een 18 jaar oud merkloos veulenhalster en die bevalt perfect. Zowel neus als keelriem zijn traploos instelbaar, en het heeft gewoon een musketonsluiting bij de kaak.

Ik heb diverse andere halsters geprobeerd, maar bovenstaand halster werkt het makkelijkst.

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:38

Mijn mini shet van 4 draagt nog steeds veulenhalstertjes
Ik heb die gewoon van divoza en zijn van leer..
Geen merk geloof ik, maar ze gaan wel super lang mee

232425

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:19

Heb voor mijn veulen gewoon zo'n nylon halstertje van Harry's Horse en dat bevalt me prima. Al is hij er wel bijna uitgegroeid.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:32

fjordnina schreef:
Ik heb een 18 jaar oud merkloos veulenhalster en die bevalt perfect. Zowel neus als keelriem zijn traploos instelbaar, en het heeft gewoon een musketonsluiting bij de kaak.

Ik heb diverse andere halsters geprobeerd, maar bovenstaand halster werkt het makkelijkst.

En ik kan nergens zo´n halstertje vinden!
Alleen maar met gespsluiting. Heel vervelend!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:36

die van mij droeg ook een goedkoop halstertje, ruim verstelbaar (ook bij de neus)

http://thijs.starba.net/shiba/cache/Age ... C00543.JPG

Maar omdat ik dr niet dagelijks zie en haar koppie groeit zat het halstertje al vrij snel te strak vandaar dat ik er voor gekozen heb haar geen halster meer om te doen (ze loopt 24/7 op het land)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:57

Wat ik prettig vind is dat er van die koperen ringetjes rond de gaatjes zitten.
Mijn ene halstertje heeft dit wel en de andere van Harry Horse niet en met omdoen (waarbij het veulen niet altijd even braaf stilstaat) gaat het halster mét die rondje beduidend sneller om als die andere.

@fjordnina: lijkt me idd een hele handige optie, ook makkelijk om zelf te maken als je een naaimachine hebt en wat handig bent :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:28

Die van Harry's Horse zijn erg goed. Ze zijn superstevig en gaan ontzettend lang mee. Mijn ruintje, nu 2 jaar, had er 1. Toen zaten er nog ringetjes in, die vielen er snel uit.
Mijn hengstje van nu 2 maanden, heeft een nieuwe versie. Deze heeft geen ringetjes en is een stuk steviger. Ze zijn ook echt ruim verstelbaar! Een shetlandveulentje past hem ook.

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:30

Ik had een veulenhalster met neopreen onderlegd, had hem via internet gekocht ook met sluiting onder de kaak. Erg zacht :), misschien handig om even te googlen, kost maar iets van 7,-

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:09

Heb jij voor mij een link toevallig?

TaraK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:31

DubbelDun schreef:
Wat ik prettig vind is dat er van die koperen ringetjes rond de gaatjes zitten.
Mijn ene halstertje heeft dit wel en de andere van Harry Horse niet en met omdoen (waarbij het veulen niet altijd even braaf stilstaat) gaat het halster mét die rondje beduidend sneller om als die andere.

@fjordnina: lijkt me idd een hele handige optie, ook makkelijk om zelf te maken als je een naaimachine hebt en wat handig bent :)

Inderdaad, met ringetjes en dan gewoon simpel. Niet teveel poespas.

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:15

Ik heb van HH de veulen halster.
Maar ook van HKM gewone halsters maat shet of veulen.
Die hebben wel een musketon

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:34

JeroenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:37

Wij hebben halstertjes van de welkoop. Maar meestal doen we geen halster om.. de wei is hier maar 5 minuten lopen dus meestal gaan ze los mee. Als ze van de moeder af gaan, gaan ze het land op en dan pakken we ze met 3 jaar pas weer.. dan wennen ze er ook wel aan tegen die tijd. :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:44