Welk zadel??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Evelinelover

Welk zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 14:47

Hallo, :Y)
Ik wil (als ik weer geld heb :P ) een nieuw shetlander zadel kopen omdat deze van de eigenaar is (het is dus mijn vzshet)... en die is al aardig versleten alleen het probleem... ik weet niet welk zadel...
Welk merk zouden jullie kiezen?
Wat voor soort?
en het meot op een shet van een meter passen...
voor foto's graag pb...

Alvast bedankt :D

Sim

Re: Welk zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:13

WD V -> HAR

Evelinelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 16:15

Of weet iemand een goede zadelmaker in zuid-holland?
Hoeveel kost die?
moet je naar hen komen of komen zij naar jou

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:50

Van Rijs kan je bellen, die komen langs :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:50

kaytjeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:43

Een zadelmaker helemaal laten komen voor een shetlanderzadel? Gaat een beetje duur worden terwijl dat niet nodig is. Ze passen een shetlander zadel als het goed is niet helemaal aan naar een shet toch? Voor mijn shet hebben we gewoon een shetlander zadel bij de ruitersportzaak gekocht. Gewoon tegen de verkoper zeggen hoor groot hij is en ze hebben er vast wel een paar. Die van mij was van stof en was 70 euro.

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:08

Ja idd, van rijd vind ik ook erg goed, dan weet je wel zeker dat het zadel goed ligt.

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:35

kaytjeeee schreef:
Een zadelmaker helemaal laten komen voor een shetlanderzadel? Gaat een beetje duur worden terwijl dat niet nodig is. Ze passen een shetlander zadel als het goed is niet helemaal aan naar een shet toch? Voor mijn shet hebben we gewoon een shetlander zadel bij de ruitersportzaak gekocht. Gewoon tegen de verkoper zeggen hoor groot hij is en ze hebben er vast wel een paar. Die van mij was van stof en was 70 euro.

Zo heb ik het ook gedaan voor mijn shet, Toevallig wel bij van rijs.
Mijn zadeltjes incl beugels en singel enz. was ik 100 euro kwijt

En het zadeltje ligt prima (alleen gebruiken we hem bijna nooit! :Y) )

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:55

@kaytjeeee Omdat het een shet is hoeft er geen zadel te worden aangepast ? Sorry ik weet komt een beetje bitcherig over maar ik vind dat ook een shetlander recht heeft op een goed passend zadel.

@TS als je een goedkoop zadeltje zoekt voor een shetlander en je wilt er geen zadelmaker bij dan kan je eventueel ook nog kijken naar een pinokkio zadeltje, zo een zonder boom. Of een barefoot shetty etc. Een zadel met boom zal wel gepast moeten worden.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:28

@Ineke: Ik denk dat er zo'n zadeltje ook bedoeld word, een pinokkio zadel is vaak het meest voor de hand liggende zadel voor een shet en die is boomloos, dus past altijd.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:30

een draytex boomloos zadeltje van barefoot? denk dat dat een goed zadeltje is! Geen geklooi of de boom goed is :)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:37

Ik neem aan dat er ook op een pinokkio/bello etc. gedoeld wordt en denk dat je dan rond de 80 euro moet denken (soms zijn ze ook wel tweedehands te koop, moet je even op marktplaats e.d. kijken). Let er wel op dat een 10" voor jou te klein zal zijn ;). Vond deze aanbieding http://www.rcruitersport.nl/catalog/pro ... cts_id/998

Mocht je toch naar zadels met een boom willen kijken, geldt hetzelfde als bij elk ander paard, nl. dat shetlanders onderling (zelfs die van dezelfde stokmaat) erg veel kunnen verschillen in bouw; meer/minder schoft, korte rug, ronde ribben, brede/smalle schouders etc. etc. Je zult er dan echt iemand bij moeten halen die meer ervaring heeft en je kan helpen om te zien of het zadel wel past...