[WN] Classic Equine contoured ESP of Prof. airride pad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

joany_pony

Classic Equine contoured ESP of Prof. airride pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 15:20

Ik wil een nieuwe goede pad kopen voor Hatch maar nou twijfel ik tussen de Classic Equine contoured ESP pad Afbeelding
of de Prof. choice airride pad.
Nou is er over de airride pad zat te vinden hier,maar over de Classic Equine kan ik niks vinden.Iemand ervaring met deze pad? En voor welke zouden jullie gaan?

Heb nou al een paar pads van continental en andere merken liggen maar vind geen van alle echt fijn.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:05

Tja volgens pc heeft de airride de druk het best verdeeld ,uit druk testen bleek dat de classic equine op bepaalde plaatsen enorme druk gaf! maar ja het waren wel testen van pc :D

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:21

Ik heb meerdere ESP pads en wil niks anders meer. Ik rij trouwens wel met de classic en niet met de contoured.

Ik ben begonnen met een contoured, maar die heb ik omgeruild voor een classic. Mijn paard heeft namelijk 2 flinke spierbundels aan beide kanten van haar ruggegraat liggen en daar drukte de contoured pad erg op. Met de classic heeft ze er geen last van en gaat het erg goed.
Geen drukplekken, mooi egaal nat onder de pad. Mooie kwaliteit en in mijn ogen ook mooi om te zien (wat de Airride btw ook is).

Uriah

Re: Classic Equine contoured ESP of Prof. airride pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:28

ja heb ook esp en ben ook zeer tevreden!!!! ze zijn mooi EN GOED!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 00:36

Ik heb ook een ESP, ander model dan op de foto (volgens mij ook een classic?) Bevalt prima. Met de airride heb ik geen ervaring..

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:29

Monnik schreef:
Ik heb meerdere ESP pads en wil niks anders meer. Ik rij trouwens wel met de classic en niet met de contoured.

Ik ben begonnen met een contoured, maar die heb ik omgeruild voor een classic. Mijn paard heeft namelijk 2 flinke spierbundels aan beide kanten van haar ruggegraat liggen en daar drukte de contoured pad erg op. Met de classic heeft ze er geen last van en gaat het erg goed.

Wat is dan HET verschil tussen die 2 als jouw paard op die plaats last heeft van de contoured?

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:36

De contoured heeft 2 viltkussens en een stukje ruggegraat vrij. De uiteinden van deze kussens drukten in de spieren van mijn paard haar rug, waardoor ze haar rug weg ging drukken bij oefeningen als schouderbinnenwaarts en zijwaarts.
De classic heeft 1 doorlopend vilten kussen en heeft geen randen die op spieren kunnen drukken.

Dat wil btw dus niet zeggen dat ieder paard last zal hebben van een contoured ESP pad. Maar die van mij had dat wel en in overleg met de verkoper ben ik toen een classic gaan proberen, met als gevolg dat de problemen tot het verleden behoorden.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:53

Dit kan wel eens interessant zijn voor mijn paardje!! Niet dat ze zo verschrikkelijk gespierd is maar zij heeft wel een hele ronde rug en ik was me al een tijdje aan het afvragen of die ruggegraatvrijheid wel echt een meerwaarde is voor haar. Mij lijkt dat inderdaad ook erg te drukken vlak naast haar ruggegraat.

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 22:10

Bedankt voor de reacties!
T is ook nog geen eens zo'n gek idee om voor de classic te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:05

Ik heb ook een ESP maar ben niet tevreden met deze pads en met mij nog wel wat anderen := Bijna iedereen bij mij op stal die zo'n pad had/heeft is er niet erg tevreden over. Het vilt is veels te hard en zorgt voor nare schuurplekken. Vorig jaar heb ik een heel leuk ESP pad gekocht met bijpassende beenbeschermers in lime met paars. Maar omdat mijn merrie overduidelijk liet merken het geen fijn pad te vinden kon ik het niet meer gebruiken. Dat vond ik zo zonde dat ik het vilt heb weggehaald en daarvoor in de plaats de onderkant van een ander pad (die ik goedkoop kon kopen met de X-mas sale) eraan vast heb gemaakt. Wel radicaal maar nu hobbelen we wel weer vrolijk rond in ons lime/paarse setje :Y)

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:57

raar........... helemaal geen last van.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:27

Ach ik denk dat iedereen wel positieve en negatieve ervaringen heeft met bepaalde dingen. Er is tenslotte ook nog nooit een kok gevonden die kan koken voor alle monden.

Maar inderdaad ook ik heb daar geen last van. Vilt is voor mijn paard niet te hard. Persoonlijk vind ik het vilt ook niet hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:44

Niet raar... Balen! :+

Want die pads zijn er echt in de meest leuke kleuren :j ! Ik weet zeker dat ik er nog een bij zou hebben gekocht als mijn paard geen last zou hebben gehad van deze pads :D

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:52

Waar kreeg je paard dan schuurplekken? of was ze geschoren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:36

Ze kreeg schuurplekken aan de achterkant van het pad. En het gebeurde vorige zomer dus ze was niet geschoren. Pad past goed dus dat is het niet...

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:28

was de huid echt kaal? imo schuurt een western pad altijd wel iets aan de achterkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:40

Nee het was gelukkig niet kaal, ze kreeg er een erg ruwe plek van en de haartjes werden erg kort, stonden omhoog en ze was daar gevoelig. Over dat westernpads altijd wel iets zouden schuren daar denk ik dan weer anders over, ik heb meerdere pads (ik ben een westernsetjes freak :o) Maar geen van mijn pads schuren, alleen die van ESP jammergenoeg want ik vind het echt een van mijn leukste pads :)