Zadelmaker, van tevoren rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Zadelmaker, van tevoren rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 10:29

Hallo bokkers,

Straks komt de zadelmaker voor Melonie, ons plan was om van tevoren even te rijden (halfuur ongeveer), maar is dat wel goed als er later iemand komt om te passen?
Ik ben een leek wat betreft zadels passen/aanmeten, dus kan het zijn dat de rug iets anders is als er gereden is? Wat is jullie advies..?

Groetjes,
Karin

Lynn_Nikita

Re: Zadelmaker, van tevoren rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:31

ik zou erna pad rijden
dan weet je ook of je eigen zadel goedligt

Bastarasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:33

je kan even longeren, maar zou zelfs dat niet doen. zadelpassen is toch een geduldwerkje en hoe meer je vantevoren doet, hoe sneller het geduld opraakt.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 10:34

:j We willen ook niet te lang van tevoren, 15/20min is zelfs ook nog goed... Maar gisteren liep ze ontzettend te stieren onder mij door, en willen we even (als het er nog is) het ergste eruit rijden, niet dat ze zo gaat doen met een nieuw zadel erop...

Maar echt even mijn vraag, denk je/denken jullie dat het kwaad kan wat betreft de rug/het passen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:13

Kwaad zal het niet kunnen, maar ik zie het voordeel ervan niet. Als het je om de energie van het paard gaat zou ik haar even longeren. De zadelpasser kijkt niet naar hoe je rijdt maar naar hoe het zadel ligt. Het is heel vreemd om iemand in de bak te hebben staan die niet naar je rijden kijkt vanuit dressuuroogpunt :P Sowieso zal de zadelpasser, als het een goede is, het paard eerst zonder zadel willen zien, dus dan moet 't er toch eerst weer af :P

Succes met passen!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 16:02

Dat was ook niet de insteek.. ;) Meer dat ze niet loopt te draken terwijl je je moet concentreren op het passen... (Ivm. hoe ze gisteren was...)

Maar het is opgelost en we hebben nu een fijn zadel :)