ervaringen met Schockemöhle hoofdstellen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

ervaringen met Schockemöhle hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 09:38

Hey,

Aangezien mn huidige hoofdstel er niet heel netjes meer uitziet moet ik binnenkort maar eens een andere gaan halen. Zat nu een beetje rond te kijken en mijn oog viel op de Schockemöhle Paris. Nu vraag ik me alleen af wat jullie ervaringen met dit hoofdstel zijn? Hoe vallen ze (als ik ze via internet bestel, neusriem heeft mn paard een full nodig maar bij de bakstukken is dit meestal wat te lang) of welke andere hoofdstellen raden jullie aan? Ik wil iig een hoofdstel met een brede aansnoerneusriem en niet al te duur.

Bedankt

malloesje

Re: ervaringen met Schockemöhle hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:30

Ik vind de kwaliteit ten opzichte van de kwaliteit toch tegenvalt. De pasvorm is verder wel goed.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:42

malloesje schreef:
Ik vind de kwaliteit ten opzichte van de kwaliteit toch tegenvalt. De pasvorm is verder wel goed.

je bedoelt de kwaliteit tegenover de prijs? :+

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:00

oh ja.. Blond :D

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:02

Schockemohle wordt in de Passier fabriek gemaakt, dat zegt al wat over de kwaliteit. Ik vind het erg fijne hoofdstellen, de eerste keer moeten ze even flink in het vet, maar daarna erg soepel.

Vind het vooral mooi dat ze de trend niet volgen de de riempjes grotendeels erg smal houden :)

Wat betreft de maat; ik heb er 2 gehad (ofja, een staat nog te koop), beiden maat cob en beiden vielen ook als een nette cob uit :j

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 15:43

@bubsj, blijven de hoofdstellen lang mooi?

En hmm wordt dan lastig met de maat, zou dan denk ik voor een full moeten gaan en eventueel gaatjes bijmaken...

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:50

Lang.. :+ Ik heb de een maar een half jaartje gehad (zwart) en die zag eruit als nieuw. De ander is nog nieuw.

Ik kan je dus niets vertellen over langdurig gebruik :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:30

Ik heb ook een schockemohle hoofdstel, de georgia, en wat mij opviel is dat het leer echt superzacht is juist. Nog helemaal niet ingevet is het leer al erg zacht! Vind het leer fijner dat het passier hoofdstel dat ik had :)

Hoe ze blijven op lange termijn kan ik je ook niks over vertellen, heb 'm nog maar een week!

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:55

Ik heb de Schockemohle London in Havanna kleur (donker roodbruin).

het hoofdstel heeft hetzelfde frontdeel als de Passier Gemini en verraad hiermee meteen zijn afkomst uit de Passier fabriek

Het is boterzacht en soepel leer, maar het leer rimpelt wel iets bij de bakstukken
(wat mijn passier hoofdstellen, waarvan sommige ouder zijn als 15 jaar :o , niet doen).

verder absoluut geen klagen, het hoofdstel kost nieuw ongeveer € 120,- en voor die prijs is de kwaliteit super !

enige minpuntje.... ik vind de teugels te kort,
ik heb een cob-maat nodig vanwege het kleine koppie van mijn paard en met de bijgeleverde teugels kan ik de hals niet laten strekken zonder overdreven mijn hand naar voren te doen.

houd ik de teugels naast Passier teugels (ook cob-maat) dan zit er zeker 20 cm verschil in qua lengte.

de neusriem daarentegen is erg wijd, die zit bij mij op het allerlaatste gat nog los om de neus.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:00

Ze zijn bij Divoza te koop, misschien kun je daar de maat even bekijken :-)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:28

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 15:46

Marrit13 schreef:
Ze zijn bij Divoza te koop, misschien kun je daar de maat even bekijken :-)

De gene die ik wil staat niet op hun site...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:51

Hier een met een goede ervaring. Heb 't hoofdstel nog niet zo heel erg lang (september 2008), maar hij blijft tot nu toe heel mooi.

Divoza kan het hoofdstel bestellen die je hebben wilt. Het model wat ik heb, hadden ze ook niet op voorraad. Maar had 'm binnen no time thuis. +:)+

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 20:47

Had ze al gemaild, schijnt dat ze m normaal hebben, staat ook wel in hun gids, maar niet op de site... Binnenkort dus eens langsgaan en kijken of ik m dan ook nog mooi vind...

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:03

Ik vind hem echt zoooooo mooi! Heb hem al zien hangen bij de ruitersportzaak en ziet erg fijn en soepel uit

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:18

Ik vind ze ook erg mooi! Ik heb dezelfde als Malloesje... ik vind ze kwalitatief alleen niet zo goed :n Voor 180 euro mag je toch wat verwachten, maar het leer blijf ik toch droog vinden en niet super soepel.

Wie heeft er hier nog meer problemen met de teugels van dit merk. En dan heb ik het over die met ringetjes bevestigd moeten worden en niet gespen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:29

Ik heb die vierkantje ringetjes. Wat wil er dan niet Mandy?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 07:14

Ik heb zowel de vierkante als de ronde ringetje. 1 paar met ronde ringetjes scheurde gewoon na een paar maanden al zowat af. Nu bij mijn bruine begint het volgens mij daar straks ook mee. Het stukje waar het leer overgaat in de teugel is heel dun en gaat nu al knikken.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 07:46

ik vind het erg soepel leer, en het leer blijft gewoon mooi !!!