zadelmaker komt langs, wat te verwachten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

carosello

zadelmaker komt langs, wat te verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 08:17

Volgende week komt de zadelmaker voor mijn haflinger langs, alleen wat kan ik verwachten?

heeft iemand tips?

Dit wordt nl de eerste keer dat er een zadelmaker langskomt. (Zadel van mijn paard is door leverancier aangepast, ook een soort van zadelpasser, maar toch ander).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:19

Tja, wat voor zadelpasser is het? Daar zal wel van afhangen wat je kunt verwachten. Ik had een MSFC-zadelpasser op bezoek, nadat ik haar bij het paard van iemand anders aan het werk had gezien ;) De eerste keer dat ze er was heeft ze mijn paard (bouw, bespiering) en mij grondig bekeken, een afdruk gemaakt van zijn schouders, wat dingen gevraagd over zijn verleden en wat ik met 'm wilde gaan doen enzo. Daarna heeft ze het paard onder het zadel bekeken en met mij besproken wat ze er aan wilde gaan veranderen en waarom. De tweede keer dat ze er was had ze het opnieuw gevulde zadel meegebracht, foto's laten zien van wat ze er mee gedaan had en mij weer laten rijden, in de dagen daarna merkten ik, een stalgenootje en mijn toenmalige instructrice dat hij al fijner liep, inmiddels is hij ook rechter :) Over twee weken komt ze voor de nacontrole, ben benieuwd wat ik dan allemaal te horen zal krijgen :)

232425

Re: zadelmaker komt langs, wat te verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:27

Waarschijnlijk zal hij maten opnemen en inderdaad zadels opleggen en zien hoe het zit als je erop rijdt.

carosello

Re: zadelmaker komt langs, wat te verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 07:41

inmiddels is er een super goedpassend zadel gekomen, dus deze topic kan worden gesloten.

Wat er gebeurde was:
- kijken en voelen aan rug, buik en benen
- opmeten schoft
- buiten stal opleggen van paar zadels
- dekje, singel aan zadel
- op zadel zitten en paar stukjes stappen
- nogmaals controleren
- afstijgen
- weer controle

En daarna is het zadel nog opgevult en volgende dag weer dit allemaal gedaan.