Wat voor bit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Wat voor bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 14:58

Wat voor bitten gebruiken jullie allemaal? Ik heb nu een kneveltrens. Vind het wel super werken voor de dingen die ik nu doe. Heb ook een dubbelgebroken watertrensje, rubber stangetje, blokkade bitje en een pelham. Kan ook bitloos rijden met mijn halster hoofdstel. Ben van alles aan het uitproberen. dus ben benieuwd waar jullie meerijden en met wat voor reden :D

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:03

Ik heb voor mijn kwpn'er een dubbel gebroken watertrens met een plat tussenstukje. :)
Ze reageert op dit bit heel goed en ze werd er al mee gereden toen ik haar kreeg.
Mijn haflinger wordt gereden op een enkelgebroken bustrens met van die scharen aan de zijkant. ;)
Ik heb haar met dit bit gekocht en dit gaat gewoon fijn.
Ooit eens op een dubbelgebroken bitje geprobeerd maar daar werd ze heel sterk op.

Morrow_Less

Re: Wat voor bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:04

Mijn verzorgpaard rij ik met een dubbel gebroken waetrtrens met bol stukje :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:06

De 2 4-jarige rijd ik met een enkelgebroken kneveltrens & een dubbelgebroken watertrensje. De 9 jarige merrie loopt thuis op een dubbelgebroken watertrensje en op wedstrijd (Lspringen) op een pelham. :)
De 2 4-jarige hebben niks anders nodig, lopen hier rustig en constant op. De merrie is thuis op een 'gewoon' bitje goed te rijden, maar zodra ze op wedstrijdterrein komt weet ze niet meer hoe hard ze moet, vandaar een pelham voor de controle. :)

Cartouche_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:27

ik heb een enkelgebroken bitje
en dat past pefect maar je moet ook een beetje kijken naar wat je pony graag in zn mond heeft

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:03

Aan mijn trenshoofdstelvoornetjes heb ik een dubbelgebroken kaugan bustrens met een ovaal tussenstukje, dat vindt hij een fijn bitje. Voor buiten heb ik een kneveltrens, ook dubbelgebroken maar dan met een plat tussenstukje, met de smalle kant op de tong. Ook is er nog een kimblewick, die hebben we heel af en toe nodig ;) Heb een tijdje met een bloemhackamore (8-rings) gereden, dat ging goed tot hij me in een boom hing. Heb het ding nog wel, wie weet dat ik er ooit weer mee op pad ga. En soms rijd ik ook gewoon op stalhalster, maar dan wel in de bak :7
Met een enkelgebroken bit doe ik 'm echt geen plezier, met dikke bitten ook niet dus die heb ik niet. Een watertrens vond hij te veel ruis. De bustrens en de kneveltrens zijn veel duidelijker voor 'm :)