Leer verven?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Leer verven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 14:08

Hallo,

Ik zit een beetje met een probleempje :Y)
Ik ben bruin tuig aan het aanschaffen, een bruin zadel omdat dat op mijn paardje beter staat en een hack met bruine neusriem omdat dat toevallig te koop was in de winkel. Ik heb nu swarte gevlochten teugels en zwarte bakstukken en zwart kopstuk. Het lijkt me wel zo leuk als alles dezelfde kleur heeft, dus bruin. Maar mijn teugels vind ik zo fijn dus ik wil geen andere kopen en daarom vroeg ik me af of het mogelijk is zwart tuig bruin te kleuren en kleuren en wat voor gevolgend dat dan heeft.

Mensen met ervaring?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 07:40

Er bestaat wel leerverf, maar dat is voornamelijk voor de randen van het leer. De verf waarmee leren huiden worden behandeld dringt niet altijd helemaal door tot in het hart van de huid; ga je die snijden dan is de lap daar lichter. Daarvoor is deze verf voornamelijk. Of je hele stukken met de verf kunt behandelen, is mij onbekend. Je zou eens een 'leerlooierij' of een 'finishbedrijf 'kunnen raadplegen. In een finishbedrijf is het voor al dat de laatste laag op het leer wordt aangebracht het zijn uiterlijk geeft en structuur. Ook krijgen huiden daar hun uiteindelijke kleur.

Dit het bedrijf waar je inlichtingen kunt inwinnen:
http://www.schoenvisie.nl/ondernemen/ar ... _jaar.html

Rompa leder. Veel succes!