Pad voor betere houding?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Pad voor betere houding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 15:25

Ik merk steeds vaker dat ik op het zadel waar ik nu op rijd, steeds geneigd ben om naar voren te vallen. Nieuw zadel aanschaffen kan niet, zadel is van peerdeigenaar en zoveel geld heb ik nou ook niet :')

Nu ben ik op zoek naar een soort van pad (voor op/onder het zadel) waardoor mijn balanspunt meer naar achter word verplaatst. Zodat ik meer naar achteren zit, ipv naar voren.

Iemand tips?

*Edit: Het gaat hier om een Wintec VZHzadel.

Bubsj

Re: Pad voor betere houding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:26

Als jij het gevoel hebt dat het zadel je in deze houding dwingt, kan dat betekenen dat het zadel een te brede boom heeft.

Dat zullen de eigenaren toch moeten oplossen, want dat betekend dat je met een niet passend zadel rijd :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 15:28

Ik heb het vooral met draf, als ik dan naar achteren leun, lijkt het of ik mezelf een meter naar achteren duw.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:29

Maar hoe bedoel je dat precies? Dat je op jezelf als het ware omhoog in het zadel schuiven om op de goede plek te belanden? Dat je zitting als het ware schuin afloopt?

Misshien is het eens mogelijk een foto te maken, dat geeft een beter beeld.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:45

Ik vraag me ook af hoe het er op de foto uitziet.

Er zijn wel speciale pads op de markt waarmee je kun 'shimmen''. Ik heb zelf ook zo'n pad. Ze zijn wel erg duur en je moet goed verstand hebben van zadels en hoe ze moeten liggen, anders maak je het er alleen maar erger op.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:01

Ik zou niet te veel gaan lopen goochelen met opvullen door gebruik van iets onder het zadel, want 't blijft erg belangrijk dat 't zadel goed op 't paard ligt. Ik weet niet welk type Wintec je hebt, maar heb een paar keer op een Wintec VZ gereden en vond 't zelf ook niet erg fijn zitten.

Als je zelf echt niet fijn op 't zadel kunt zitten kan je overwegen om een oud merkzadel te nemen (wel laten checken door zadelmaker). Die zadels zijn vaak de mooiste niet meer, maar zitten wel fantastisch en kosten niet zoveel.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 16:06

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:10

Zo te zien een bekend probleem bij de wintec vzh: de beugelophanging is te ver naar voren. Dat fiks je niet met een pad. De dressuurmodellen van de wintec zijn wat dat betreft beter.
Je houding kun je makkelijk corrigeren door een aar zitlessen te nemen, want zo te zien valt het allemaal best mee :) Je moet alleen even weten hoe. Ik heb mensen kunnen corrigeren ondanks de beugelophanging, maar het maakt het wel lastiger, omdat je continue tegen je zadel aan het vechten bent. Dat went wel snel, maar het is even ongemakkelijk.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 16:30

Oke, gelukkig!