Zadelvraagje.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DUDIEFOREVER

Zadelvraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 01:44

Hee,

Weten jullie misschien een paar zadels op te noemen, met een ZEER diepe zit, en SUPER veel kniewrongen?

Zoals de Euroriding Titan ll !

Hoop op reacties!

Anoniem

Re: Zadelvraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:46

Ik vraag me even af vanwaar de behoefte aan een zeer diepe zit en megadikke kniewrongen, meeste ruiters zien dit eerder als een nadeel dan als een voordeel!

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 01:50

Ik vind het fijn, hoezo zou het een nadeel zijn?
Daar heb je juist veel steun aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:51

En je zit veel te veel opgesloten in het zadel, erg nadelig voor je zit!! Echt je denkt dat veel steun goed is maar dat is het helemaal niet, je kunt beter investeren in zitlessen dan in een dergelijk zadel...

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:09

Van de zadels die ik ken, is denk ik de Fryso degene waar je het meest in zit. Daarin zit je echt als een huis. En je benen liggen ook gelijk goed, is mijn ervaring.
Maar het is toch altijd een kwestie van passen en proberen, het moet ook bij jouw lichaam en dat van je paard passen wil je er echt veel steun van hebben.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:37

KN ouverture, KN tango, Kiefer Malmo.

Hoezo zou het erg nadelig zijn voor je zit. Ben het daar niet mee eens. Mijn houding is stukken beter in zo'n zadel, en minder storend voor mijn paard doordat ik dan veel rustiger ben met m'n benen.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:15

Kentaur andromeda ;)

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 16:01

Ja mijn zit ook hoor heb nu een wintec isabell, met kleinste wrongen nou dan wil je niet zien waar me benen allemaal heengaan, en die kn zadels en kieffer malmo dat is voor mij geen super diepe zit, eerder vlak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:07

Ik vind het eerlijk gezegd een lapmiddel, als je een onstabiele beenligging gaat oplossen met een zadel met zeer diepe zit en extra dikke wrongen ;) Je wordt in een bepaalde houding gedwongen en verder heb je met zo'n diepe zit niet veel bewegingsvrijheid.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:10

ik vindt het zelf ook niet echt lekker zitten...

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:11

maar je vindt de euroriding titan II heel goed wat houd je tegen om die dan te nemen?

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:13

Rossner zit ook super fijn!
heb ik nu ook sinds 2 week

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:21

als zij vraagt om een zadel met diepe zit,dan vraagt ze toch niet om commentaar waarom het niet goed is?

ik heb zelf een kieffer inzell,flinke wrongen en diepe zit,fijne kwaliteit ook.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:38

suleilitha schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd een lapmiddel, als je een onstabiele beenligging gaat oplossen met een zadel met zeer diepe zit en extra dikke wrongen ;) Je wordt in een bepaalde houding gedwongen en verder heb je met zo'n diepe zit niet veel bewegingsvrijheid.

Het gaat zelfs nog wat verder.
Als je een onstabiele beenligging hebt, rijd je niet met voldoende rompstabiliteit en heb je geen onafhankelijke zit. Dan kun je met een dikke wrong zorgen dat je been niet meer kán bewegen, maar dan heb je nog steeds geen voldoende rompstabiliteit en is de onafhankelijkheid van je zit al helemaal ver te zoeken. Immers ben je nu óók nog afhankelijk van de wrong.
Nu kun je denken: nou en? Maar als je je paard een plezier wilt doen, zorg je ervoor dat je altijd in de beweging mee kunt zitten en dat je je hulpen onafhankelijk kunt geven. Daarvoor heb je rompstabiliteit en een onafhankelijke zit nodig.

Laat de zoekcriteria diepe zit en dikke wrongen dus eens lekker achterwege en ga op zoek naar een passend zadel voor je paard en goede lessen voor jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:42

Aimee, ik ben het helemaal met je eens....

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:05

Ja ik vraag toch niet om commentaar met gemiddelde wrongen ook mijn been stilhouden maar ik vind hele dikke wrongen fijn, en ik vraag alleen welke zadels jullie kennen, met diepe zit en wrongen, ik vraag niet om een mening, dan had ik hem wel bij discussie neergezet!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:07

is die kentaur andromeda niet wat??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:08

Dudie, de opmerkingen zijn alleen maar gepost om jou te helpen en niet om een discussie op te doen fakkelen ;)
Je wilt toch, net als ieder ander, een goeie ruiter worden met een onafhankelijke zit?

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:44

Paardje_13 schreef:
is die kentaur andromeda niet wat??

Die lijkt me wel fijn ja, alleen heb ik liever dat het leer over de kniewrong zit, snapje?

Ik was al beetje aan het kijken naar kentaur zadels, maar weet iemand van jullie welke kniewrongen onder het zweetblad heeft zitten, hele dikke en net zoals de kentuar andromeda een diepe zit?
Zo een zit zoek ik!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:45

die medea misschien?

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:52

Ja, die lijkt me ook wel fijn ja.

Maar wat is nou het verschil allemaal, ik zie kentaur penelopa, kentaur elektra, en dan heb je ook nog de medea die jij zei in I of II .. ?

Kentaur lijken me erg fijne zadels.
Zat ook al over kentaur na te denken..
Met Rossner heb ik niet echt goede ervaringen, zadelmaker was langsgekomen, en het zadel sloot niet aan omdat mijn paard al wat ouder was, en daarom moest ik met bontje rijden ( lijkt me toch dat een zadelmaker de kussens goed passend gaat maken, het was trouwens een nieuw Rossner zadel ).
Dus nee Rossner Dressuur ligt misschien wel goed, maar vzh sluit niet aan, heel gek, zouden ze het erom gedaan hebben ofzo haha, dat ze moesten waarmaken dat het niet pasten.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:55

ik vindt die kentaurs wel lekker zitten, heb volgens mij op die elektra gezeten, maar tja dan moet ik wel een paard voor eronder hebben xD

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:57

Haha ja :P , maar wat is het verschil dan, er is zoveel keuze weet niet welke ik wil :P !

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:00

je moet een zadelmaker vragen verschillende merken en modellen mee te nemen,dan kan er gekeken worden naar wat er past op je paard,en wat je zelf fijn vind zitten.

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 18:04

Wat is een beetje een goede zadelmaker dan?
Die kentaur zadels verkoopt ofcourse ..