Omdat het voor het paard waar het voor bedoeld was uiteindelijk niet het goede model was. Paard had een banaansingel nodig. Singel is doorgegeven aan iemand waarbij het paard altijd boos reageerde met aansingelen en met deze singel geen problemen. In hoeverre de drukverdeling echt gelijker is....geen idee...paard kon het me niet vertellen Maar gewoon een fijne nette singel.
gut wist niet dat er ook rossner singels waren, heb nl wel een rossner zadel...
Oakland1990
Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-09 14:23
Denk dat ik 'm ga bestellen, hij is er ook gewoon in zwart neem ik aan? Mn Rossner zadel heb ik niet meer, maar vond het wel fijn, hoop dat de singel ook fijn is en blijft
Wat ik me afvroeg: gaan die gespen niet ongelijk zitten als je al één singelstoot wel aantrekt en de andere nog niet?
Princesj
Geplaatst: 29-05-09 14:26
ik heb zo'n zelfde soort singel (niet van Rossner) en ik ben er super tevreden mee. De merrie waarvoor hij gebruikt word is een fries met een hele lange schoft en grove schouder, waardoor het zadel verder naar achter moet liggen. Gewone singels zouden te ver naar achter komen te liggen, maar deze kan je gewoon op de juiste plek leggen. ook singelt het ideaal aan, kost je geen moeite en je paard geen ongemak. ideaal!
SkyMarian
Geplaatst: 29-05-09 14:27
ja dan gaan ze ongelijk zitten. Je moet stapsgewijs aansingelen. Bijvoorbeeld eerst aan 1 zijde beide stoten op het derde gat. Dan andere zijde hetzelfde en zo alles gelijk ophogen tot het paard aangesingeld is. Tenminste zo deed ik het altijd, maar ik moet zeggen ik singel altijd in stappen aan.
#Ymke#
Geplaatst: 29-05-09 14:28
Ik heb zo'n singel en ja die gespjes gaan ongelijk zitten, maar je trekt hem vanzelf weer recht. Je hebt neem ik aan je singel gewoon op dezelfde gaatjes? Mijn singel komt binnenkort te koop, ik zit te wachten op m'n Wow singel, ook mijn paard heeft een banaansingel nodig.
Ik singel altijd gaatje per gaat je aan. Linksom beginnen op tweede gaatje, dan rechtsom derde, linksom derde, rechtsom vierde linksom vierde... Maar je hebt er dus geen last mee dat de singel scheef blijft?
#Ymke#
Geplaatst: 29-05-09 14:34
Nee, de gespen zijn met een V aan elkaar verbonden zeg maar, en die V schuift. Daardoor trekt ie hem recht.
Zijn er nog alternatieve singels die voordeliger uitkomen qua prijs? Dan de Rossner
#Ymke#
Geplaatst: 29-05-09 14:41
Lederen? Dat denk ik niet. Ik vind de rossner kwalitatief best fijn en mijn paard, die normaal plekjes krijgt van alles, heeft hiermee geen last gehad.
Voor diegene die zo'n singel zoeken: Ik heb een nieuwe gekregen bij de aankoop van mijn zadel. Aangezien ik liever mijn eigen singel gebruik, verkoop ik deze. Hij is zwart en 55 cm lang. Bieden vanaf 50,-