Beste keuze hoofdstel?? Kieffer Köln, Anky of anders?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Beste keuze hoofdstel?? Kieffer Köln, Anky of anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 08:21

Best balen maar gisteren heeft mijn paardje door een stomme fout mijn hoofdstel gesloopt. Dat was een Kieffer Köln, best een goed hoofdstel. Maar ja nu helaas kapot.
Ik ga straks naar Divoza toe en heb al even in de gids gekeken en zie daar ook een anky hoofdstel en nog een paar rond de 100 euro. Pagony valt denk ik af, want zal wel een mindere kwaliteit leer zijn.
Ik houd van een soepel hoofdstel zonder bling bling.
Heeft er iemand goede ideeën?

Oja desbetreffende paard is een haflinger met veel wit op het hoofd en vooral een breed hoofd :D

EngeltjeS

Re: Beste keuze hoofdstel?? Kieffer Köln, Anky of anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:24

Kieffer, stubben, anky, PK heeft ook wel mooie :), schuckemuller (wel over 100 euro!!!), je hebt zo veel keuze!
dubert is ook mooi van kwaliteit

xmarisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:25

döbert, echt een top merk! wel wat duurder.... ;(

XrastaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:27

en die passier bremen dan!!! :~ :~

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 08:36

De merken Passier en Döbert gaan het niet worden ben ik bang. Ik denk niet dat mijn vriend dat zo'n goed idee vindt :D Dat zijn de prijzen vanaf 150 euro, iets boven het budget.

Iemand overigens ervaring met Schockemöhle Sports, is dat echt beter en zachter leer dan Anky of Kieffer?
Want die hoofdstellen zijn 119 euro, dat is nog te doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:18

Ik heb ook een Schockemohle hoofdstel van 119 euro. Erg mooi hoofdstel, heb hem wel eerst in de olie gehad want hij zat echt heel stijf. Nu is ie lekker soepel.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:20

Heb zelf onlangs ook de Anky gekocht, heerlijk soepel leer! Daarnaast heb ik ook nog recent een Kieffer gekocht, maar deze is lang zo soepel niet!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 09:33

Dank voor alle berichtjes, ik ga nu naar Divoza!

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:09

ik heb eventueel een Anky hoofdstel te koop :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 13:23

daniekjuh schreef:

Hmm net te laat, jammer!

Ik ben net weer thuis.
Anky hoofdstel was mooi, ook best soepel leer. Maar had een lelijke neusriem en ik vond alles zo grof.
Shockemöhle was mooi. Maar veel soorten hadden veel bling bling. 1 soort niet maar die was er natuurlijk weer niet in full zwart :(

Tsja en toen toch een heel andere keuze na veel wikken en wegen, ik hoop dat het een goede keuze is....
Een harry's horse hoofdstel rondgenaaid. En dat ziet er best leuk uit moet ik zeggen. En is overigens ook nog best soepel.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:25

Coby schreef:
daniekjuh schreef:

Hmm net te laat, jammer!

Ik ben net weer thuis.
Anky hoofdstel was mooi, ook best soepel leer. Maar had een lelijke neusriem en ik vond alles zo grof.
Shockemöhle was mooi. Maar veel soorten hadden veel bling bling. 1 soort niet maar die was er natuurlijk weer niet in full zwart :(

Tsja en toen toch een heel andere keuze na veel wikken en wegen, ik hoop dat het een goede keuze is....
Een harry's horse hoofdstel rondgenaaid. En dat ziet er best leuk uit moet ik zeggen. En is overigens ook nog best soepel.

Zou je mij miss over een tijd is kunnen laten weten of de HH rondgenaait een fijn hoofdstel is?
Ik heb er ook na zitten kijken als training hoofdstel voor erbij. Maar hh zou ik normaal niet zo snel kopen, maar vind dit wel een mooi hoofdstel.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 13:28

Dat zal ik doen!
Het is en was ook niet mijn eerste keuze en heb echt lang zitten dubben maar hij is toch ook wel erg mooi.
Hopen dat het leer een beetje goed blijft, overigens was deze voor harry's horse ook nog niet echt goedkoop vond ik toch wel 60 euro voor een B-merk.

Small_Talk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:51

Dobert, heel fijn merk, wel wat duurder maar dat leer is zo onwijs zacht... :j

XrastaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:46

we wachten natuurlijk wel op een foto he? ;)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 20:48

XrastaX schreef:
we wachten natuurlijk wel op een foto he? ;)

Tsja wil ik wel doen maar hij staat echt niet op het hoofd van Suus. Ze heeft erg brede kaken en die worden nu nog eens extra geaccentueerd.
Tsja en hoe dom kan een mens zijn :o :o :o
Ik heb er een stukje afgeknipt, dit omdat het uiteinde van de bakstukken, wat zo bovenop zit veel te lang was naar mijn idee. Dus kan ook niet meer geruild worden. Heel erg dom :x :x

Dus wie interesse heeft in dit hoofdstel dat deze dag 59,95 heeft gekost.....hij mag weg voor 40 euro incl. Zo zie ik hem niet meer in mijn kast hangen en irriteer ik mij ook niet meer :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:43

Ik zat even te kijken naar de verzendkosten en heb een foutje gemaakt, 46 euro incl.

DaihyoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:50

Zonde :D
HH heeft tegenwoordig gewoon goede hoofdstellen. Ik heb een Global hoofdstel voor mijn haflinger. Die was net wat duurder (75 euro). Ook fijn soepel leer. En vooral: niet te brede neusriem en frontriem en geen bling :D

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:53

ik heb gewoon een pagony en zolang hij mee gaat vindt ik hem prima! Hij was voor mijn vorige pony, maat cob. Daar paste hij goed. Ik had een paar gaatjes bijgemaakt en uiteindelijk een ander kopstuk gekocht omdat ik de frontriem niet mooi vond. Ik heb de pagony rennes of hoe je dat schrijft, met dubbel kopstuk. Nu heb ik er een kieffer kopstuk aan zitten en een andere pagony frontriem.

Maar nu rijd ik op een paard met echt een huge hoofd. Dus binnenkort moet ie toch maar vervangen worden door een maatje full want dit gaat maar net. Nu zit ik ook te twijfelen welke ik voor mn paardje wil. Denk dat ik toch bij pagony blijf, best goede kwaliteit en lekker betaalbaar.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:58

Weet niet wat er kapot is aan je hoofdstel, maar kan je niet proberen bij Kieffer een los onderdeel te bestellen?

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:26

Ik zweer bij Otto Schumacher.
Uitmuntende kwaliteit leer, geweldige pasvorm. Echt top!!
Nu zijn het wel super dure hoofdstellen. Voor een beetje een mooi model met bijvoorbeeld een gevoerd kopstuk ben je snel € 450,- kwijt.

Daros

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:49

Ik heb nu voor de tweede keer een hoofdstel van Imperial Riding (Bonfire). Leuke prijs en een heel fijn hoofdstel.