Verschil kentaur penelopa, medea I en II dressuurzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Verschil kentaur penelopa, medea I en II dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 22:32

Hoi!

Ik wil graag het verschil weten tussen de volgende zadels:

- Kentaur Penelopa
- Kentaur Medea I
- Kentaur Medea II

Ik zou graag de verschillen willen weten met betrekking tot de zit, diepte van de zit, kniewrongen, pasvorm op t paard? En vallen de boom en inch maat hetzelfde?

Ik heb nu namelijk de penelopa, maar naar wat ik van de medea gezien hebt heeft deze volgens mij een net wat stevigere/iets meer gedwongen zit.. ? Klopt dat? Bij de penelopa steek is net wat m'n benen af Heb je bij de medea wat meer steun bij de boven/dijbenen?
En is de diepte van de zit 't zelfde? En dan ben ik ook nog benieuwd wat nu het verschil is tussen de medea I en II?

Ik hoor het graag!

Cemlys

Re: Verschil kentaur penelopa, medea I en II dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:52

Ik vond zelf de medea II beter zitten dan de penelopa. Ik moet zeggen dat de medea naar mijn mening niet echt gedwongen zit. Verder denk ik dat je best gewoon probeert wat voor jou en je paard het beste past. Smaken verschillen natuurlijk. en ik merkte dat mn paard bv met de penelopa niet goed liep, terwijl hij helemaal anders ging lopen met de medea. dus de raad die ik je kan geven, probeer ze allen uit.