Pagony Special, welke maat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__Nienke

Pagony Special, welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:50

Ik wil binnenkort dit hoofdstel bestellen bij Divoza. Nu twijfel ik heel erg tussen een maat cob of een maat full.
Mijn paard heeft geen extreem groot hoofd en ik gok dat, als de cob ruim verstelbaar is, hij hem wel past. Zijn hoofd is vrij 'lang' (om het zo maar te noemen) maar hij heeft een vrij smalle neus.

Zijn er mensen met dit hoofdstel en kunnen jullie mij vertellen hoe het hoofdstel uitvalt qua grootte?

Alvast bedankt!

robincera

Re: Pagony Special, welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:52

Hm, vriendin heeft een pony (eigelijk paard ong 163) en die heeft maat full, en nieteens op zijn strakst.

Maar mijn losse neusriem daarintegen is maat cob in die krijg ik net dicht

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 17:28

De mijne is rond de 1.60m.

Misschien dat ik gewoon de gok maar waag en een full neem. Als ie niet past kan ik hem altijd nog verkopen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:55

Ik zou full nemen, heb hem ook gehad en op een grote merrie was de full zelfs te klein, op een normaal paard zal ie wel passen.

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:56

mijn paardje heeft een heel breed hoofd en die past net geen cob, de neusriem kan net niet dicht. maar met een paar gaatjes bijmaken is dat wel verholpen.

Kun je geen passend hoofdstel meenemen om te proberen?

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 11:24

Je bedoeld meenemen naar de winkel? Helaas zijn die winkels ver uit de buurt bij mij.
Bovendien is het echt een gok, het is het eerste hoofdstel dat ik voor hem koop.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:23

Ligt eraan, Alles valt best groot, behalve de neusriem, die valt klein. Ik had eerst een cob, alles paste, behalve de neusriem, die ging met geen mogelijkheid dicht. Het is wel een ruim verstelbaar hoofdstel, maar ik zou een full nemen, omdat de neusriem zo klein valt. (Ik heb trouwens 2 van deze hoofdstellen, een zwart met zwart en een zwart met wit en ik vind de kwaliteit van de zwart met zwart echt tegenvallen in vergelijking met de zwart met wit)