Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Arielle_ schreef:Zeg maar je hoor
De mijne is ook maar 1.64 met smalle beentjes, Full is wel aan de ruime kant maar kan echt wel hoor
robincera schreef:Heel veel Epony's die ik ken met ook dunne benen hebben ook Full.
Je kan denk het beste gewoon full nemen, pony is echt voor C/D pony's

(als je erop klikt zoomt ie in)
haha) Puera schreef:Ik heb ook een merrie van 1.60 m, die ook nog eens een kort voorbeen heeft.
Heb deze peesbeschermers ook, maat full. Mijn set is van Lami Cell, volgens mij zijn alle peesbeschermers van dit type hetzelfde alleen zit er een ander merkje op. Ik vind deze heel fijn vanwege de uitkeping aan de bovenkant. Heb het idee dat deze beschermers ook wat kleiner uitvallen dan het reguliere model.
Maat pony is voor jouw paard te klein, dat gaat qua omvang niet lekker passen.
Foto van mijn beschermers op mijn merrie ter illustratie. Op het verkeerde moment moment genomen, maar het geeft een idee.(als je erop klikt zoomt ie in)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DGHKR6YI.jpg
Ben je niet in de gelegenheid om haar een keertje op te zoeken? Dan zou je de beschermers mee kunnen nemen om ze te vergelijken met die andere.
Als je sterke twijfels hebt, kun je ze beter terugbrengen en inderdaad wachten tot je paard weer thuis is.
Misschien is Eskadron Flexisoft een alternatief? Heb ik ook voor mijn merrie, voldoen ook prima.
Die andere dat hij aandeed waren Lamicell Pro maar ook maat full. Misschien krimpt het als je ze wast? ik weet het niet, haha
Woensdag ga ik terug, maar ik zal ze voor het zekerste nog wat sparen. Ik vond dat ze wel gingen voor haar maar hij vond ze ietsie te lang.

Wat apart dat die Lami Cell Pro wel passen, ik dacht dat ze allemaal hetzelfde waren qua maat. Als de trainer ze te groot vind zou ik de HKM terugbrengen en de Lami Cell's halen.
Puera schreef:Ah ok, niet goed gelezen dus.![]()
Ik denk niet dat ze krimpen als ze je wast.Wat apart dat die Lami Cell Pro wel passen, ik dacht dat ze allemaal hetzelfde waren qua maat. Als de trainer ze te groot vind zou ik de HKM terugbrengen en de Lami Cell's halen.
Wil mijn Eskadrons ook wel voor je opmeten, als je dat wilt? Oh, heb de Lami Cell ook wel liggen, dus die kan ik eventueel ook wel voor je opmeten.

Puera schreef:De Lami Cell's zijn inderdaad 25 cm, dat is de gehele lengte van de beschermer inclusief het neopreen erbij gemeten. De lengte van het harde gedeelte is ongeveer 20½ cm.
Heb meteen ook even de Eskadrons voor je opgemeten, was toch bezig.
Die zijn een cm korter, dus in z'n geheel (incl. het neopreen) 24 cm. Maar het harde is weer iets langer, 21½ cm.
Ik zal ze toch maar houden voor het zekerste. Ik pas ze wel als ze 15 juni terugkomt naar mij. Puera schreef:De Lami Cell's zijn inderdaad 25 cm, dat is de gehele lengte van de beschermer inclusief het neopreen erbij gemeten. De lengte van het harde gedeelte is ongeveer 20½ cm.
Heb meteen ook even de Eskadrons voor je opgemeten, was toch bezig.
Die zijn een cm korter, dus in z'n geheel (incl. het neopreen) 24 cm. Maar het harde is weer iets langer, 21½ cm.
Leuk paard trouwens! 
.
Puera schreef:Leonieke, zijn jouw HKM's en Norton's hetzelfde model? Zo ja, zijn de beschermers -op het merkje na- exact hetzelfde of zijn er verschillen? Even nieuwsgierig.
@ Stephtj: deze heb ik.
.
. Daarbij gaan de randen van de voering altijd rafelen e.d.. Leonieke schreef:Ik heb de HKM en de Norton beide in full maat, verschillende setjes.
Mijn paard is 1.60 m met ook vrij dunne benen en voor vooral een vrij korte pijp. De voorbeschermers zijn iets lang, maar het kan prima. Doordat er een flexi stukje aan de bovenachterkant zit doe ik ze gewoon een pietsje hoger en dat zit prima. Hij is mega gevoelig, maar krijgt er nooit wondjes of plekjes van.
Stephtj schreef:Leonieke schreef:Ik heb de HKM en de Norton beide in full maat, verschillende setjes.
Mijn paard is 1.60 m met ook vrij dunne benen en voor vooral een vrij korte pijp. De voorbeschermers zijn iets lang, maar het kan prima. Doordat er een flexi stukje aan de bovenachterkant zit doe ik ze gewoon een pietsje hoger en dat zit prima. Hij is mega gevoelig, maar krijgt er nooit wondjes of plekjes van.
Hmm ok, heb je foto's met de peesbeschermers aan?