Ik rij met een hoofdstel van de ruitersportshop, en dat gaat prima. Alleen vind ik hem niet al te stevig, de stiksels laten al los en we hebben hem pas een paar maanden. (het hoofdstel, niet het paard
) Ook vind ik het hoofdstel nou niet bepaald mooi, hij is niet lelijk, maar het valt gewoon gelijk op.
Ik heb al uitgebreid gezocht overal, maar kan helemaal geen bitloze hoofdstellen vinden die echt mooi zijn. Er is gewoon weinig keus. Het kingekruisde systeem dat ik gebruik zijn er maar 2 van, en de andere, van emiel voest, ziet er eigelijk hetzelfde uit.
Heb ook al naar een sidepull gekeken, omdat hij daar ook gewoon op te rijden is, maar ook daar niks moois te vinden.
Zoveel mooie hoofstellen, zoveel keus, maar allemaal met bit.
Weet iemand een mooi bitloos hoofdstel, en ook nog een beetje goede kwaliteit ? Het hoeft dus geen hoofdstel van 50 euro te zijn, want ik snap zelf ook dat je dan niet zo veel hoeft te verwachten. Hij mag dus best iets duurder zijn.
Ik wil wel een leren hoofdstel, dus geen nepleer en ook geen touwhalster of bosal. Hij moet ook op een engels hoofdstel lijken. En ook nog zwart, ja ik stel veel eisen.