Mooi bitloos hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

manutjuh

Mooi bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 18:16

Ik rij mijn paard bitloos, en ik ben ook van plan om mijn 2 jarige bitloos te gaan rijden als het zover is.

Ik rij met een hoofdstel van de ruitersportshop, en dat gaat prima. Alleen vind ik hem niet al te stevig, de stiksels laten al los en we hebben hem pas een paar maanden. (het hoofdstel, niet het paard ;) )
Ook vind ik het hoofdstel nou niet bepaald mooi, hij is niet lelijk, maar het valt gewoon gelijk op.

Ik heb al uitgebreid gezocht overal, maar kan helemaal geen bitloze hoofdstellen vinden die echt mooi zijn. Er is gewoon weinig keus. Het kingekruisde systeem dat ik gebruik zijn er maar 2 van, en de andere, van emiel voest, ziet er eigelijk hetzelfde uit.

Heb ook al naar een sidepull gekeken, omdat hij daar ook gewoon op te rijden is, maar ook daar niks moois te vinden.

Zoveel mooie hoofstellen, zoveel keus, maar allemaal met bit.

Weet iemand een mooi bitloos hoofdstel, en ook nog een beetje goede kwaliteit ? Het hoeft dus geen hoofdstel van 50 euro te zijn, want ik snap zelf ook dat je dan niet zo veel hoeft te verwachten. Hij mag dus best iets duurder zijn.

Ik wil wel een leren hoofdstel, dus geen nepleer en ook geen touwhalster of bosal. Hij moet ook op een engels hoofdstel lijken. En ook nog zwart, ja ik stel veel eisen. ;)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:18

Ik vind de hoofdstellen van Marylot van zeer goede kwaliteit! Heel sterk en je kan ze zelf samenstellen. :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:19

Ik heb een bitloos hoofdstel van marylot, beta biothane.
Geen leer, maar echt prachtig om te zien.

Caira

Re: Mooi bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:21

Ik heb een bitloos hoofdstel van barefoot. Hij is echt prachtig, stevig maar toch zacht leer.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:23

Ik heb laatst hoofdstellen van 'by josepha' in mijn handen gehad, was heel mooi leer (vegetarisch gelooid voor de geinteresseerden) en ook een mooi (klassiek dressuurachtig) hoofdstel.

http://www.equihof.be/josepha/tack.htm

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:24

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 18:42

Die van marylot vind ik echt afschuwelijk, sorry voor de mensen die ze wel mooi vinden. Maar dit vind ik zeker niet op een normaal engels bithoofstel lijken, met die kleurtjes.

Het By Josepha Anglo hoofdstel vind ik wel mooi, heeft iemand ervaring met dit hoofdstel ? En heeft iemand misschien een foto van de zwarte uitvoering ?

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 18:44

De barefoot is ook wel mooi, alleen heb ik liever geen poespas, en ik ben bang dat ik snel uitgekeken raak op de bewerkingen die erop zitten.

Vandaar dar ik de andere hoofdstellen van By Josepha ook niet mooi vind, die hebben van die siergespen :P

Sorry mensen, ik ben nogal kieskeurig. ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:44

bewerkingen? Waar zitten die dan?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:47

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 18:48

Op het kopstuk.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:48

Wacht ik loop even naar de zadelkamer.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:51

Die 'bewerking' is een zwart stiksel dus valt niet op.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 18:54

Wat was jij hiervoor kwijt Urselin? Misschien dat ik dat ook nog kan overwegen, ik neem aan dat ze ook gewoon een hoofdstel kan maken zonder versieringen en dergelijke.

@Caira: oke, op de site zie je het namelijk wel heel duidelijk. Zijn die ook een beetje goede kwaliteit ?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:58

manutjuh schreef:
Wat was jij hiervoor kwijt Urselin? Misschien dat ik dat ook nog kan overwegen, ik neem aan dat ze ook gewoon een hoofdstel kan maken zonder versieringen en dergelijke.

@Caira: oke, op de site zie je het namelijk wel heel duidelijk. Zijn die ook een beetje goede kwaliteit ?

Ik was hier ongeveer 190 euro voor kwijt.
Maar ik heb zilveren gespen en concho's, kristalletjes.
Zonder versiering zal het goedkoper zijn.

Ze maakt ook hoofdstellen zonder versieringen of poespas.
Wat je maar wil, ze kan het maken :j

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:10

manutjuh schreef:

Ja het is superzacht leer, heeft een goede release, ik ben er erg tevreden over. Gewoon een simpel maar degelijk hoofdstel, ik ben allergisch voor bling bling

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 19:31

Ja nu na meer kijken vind ik de BF toch steeds mooier worden. De bewerkingen storen me ook niet zo als ik het wat vaker gezien heb.

Dus bij deze is de release beter door de rondgenaaide riempjes ? Ik heb nu een kingekruisd systeem van de ruitersportshop en de release valt me toch een beetje tegen. En een goede release vind ik toch wel erg belangrijk bij het (in)rijden van een (jong) paard.

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:18

Ik heb zelf een ruim half jaar met de bitloze van BF gereden met zeer veel plezier.
Het is goede kwaliteit, lekker zacht leer en heel erg veel release. Zeker een aanrader.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:56

ik vind die van BF ook een van de mooiste.
(wacht ongeduldig tot ik de hem binnen heb)

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:59

Het kruislingse hoofdstel van Voest vind ik erg aan te raden. Echt het allerzachtste leer wat ik ben tegengekomen en een goede release. Zeker een aanrader voor een redelijke prijs vind ik. De neusriem is ook mooi breed maar niet te waardoor hij nog steeds mooi stond op het fijne hoofdje van mijn arabier.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:05

Ik vind die van Marylot ook echt heel erg lelijk. Ik vind het hoofdstel van Barefoot opzich wel mooi, maar erg 'braaf'. Het kopstuk is mooi zo dik onderlegd, maar de neusriem vind ik een beetje te dun. Het kan wel zo zijn dat wanneer de neusriem te dik is, de werking wat minder is. Bovendien is dit hoofdstel wel redelijk prijzig geloof ik, net als de Emiel Voest.

Ik ben ervan overtuigd dat je het mooiste bitloos hoofdstel gewoon zelf kan maken met een hoge neusriem. Ik heb laatst spotgoedkoop een hoge neusriem op de kop getikt en ben van plan daar een bitloos hoofdstel van te maken. Maargoed, voor dagelijks gebruik...

zou ik voor de Barefoot gaan.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:12

WildChild schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat je het mooiste bitloos hoofdstel gewoon zelf kan maken met een hoge neusriem. Ik heb laatst spotgoedkoop een hoge neusriem op de kop getikt en ben van plan daar een bitloos hoofdstel van te maken. Maargoed, voor dagelijks gebruik...

zou ik voor de Barefoot gaan.

dat had ik ook om uit te proberen, maar de hulpgeving is volgens mij toch niet helemaal duidelijk op die manier.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:00

Kijk eens op bitloosrijden.nl hier kan je max 3 bitloze hoofdstellen (van touwtjes tot dr. cook) bestellen in bruikleen!
Je betaalt alleen Verzendkosten.. zo kan je kijken naar maat/kwaliteit en wat t ebste werkt!
Succes