Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pytje schreef:Een paard heeft iets meer ademvrijheid met een mexicaanse neusriem. Wat het klooien met de tong betreft: voor mijn paard werkt het uitstekend. Maar heb je het gebit wel eens na laten kijken? Vaak is er een oorzaak voor het geklooi met de tong.
Niinatjuh schreef:Tfoe..
Als jij je paard aan te teugel rijd door het type hoofdstel
doe je iets fout denk ik..
Het gaat om de ontspanning waar door je paard voorwaarts- neerwaarts gaat lopen..

Makita schreef:Niinatjuh schreef:Tfoe..
Het gaat om de ontspanning waar door je paard voorwaarts- neerwaarts gaat lopen..
Dat weet ik toch ook wel maar het kan toch wel HELPEN, daar is toch niks mis mee? en het was toch ook alleen een vraag..?!
Wij hebben nou ook een bit dat "iets scherper" is dan een normaal trensje, en daar loopt hij ook makkelijk op!, is dat dan fout?

Makita schreef:Niinatjuh schreef:Tfoe..
Dat weet ik toch ook wel maar het kan toch wel HELPEN, daar is toch niks mis mee? en het was toch ook alleen een vraag..?!
Wij hebben nou ook een bit dat "iets scherper" is dan een normaal trensje, en daar loopt hij ook makkelijk op!, is dat dan fout?
hestejente schreef:Een mexicaanse neusriem is toch voor springpaarden die trekken, en waarbij je net wat meer op de neus wil kunnen inwerken? En in ieder geval is deze neusriem in de mode
)