wintec met of zonder cair en wat zijn de voor-/nadelen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

wintec met of zonder cair en wat zijn de voor-/nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 14:24

Hallo,

Ik had al even met de zoekmachine gezocht, maar kreeg toch nog niet een antwoord op mijn vraag.

Ik wil een wintec Isabelle Werth aanschaffen. Nou heb je die met cair en zonder cair. Wat houd cair precies in? Wat zijn de voordelen met en zonde cair?
Is het nodig om er cair in te doen?

Groetjes Chantal

Marisjuuuuuh

Re: wintec met of zonder cair en wat zijn de voor-/nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:25

Volgens mij kan de wintec met cair niet tegen vorst?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 14:26

Marisjuuuuuh schreef:
Volgens mij kan de wintec met cair niet tegen vorst?

word die dan erg hard? Maar wat is het voordeel als je cair hebt dan?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:27

daar gaat die bewering weer :+ Wintec cair bevriest NIET in de vorst en kan even goed tegen vorst als een leren zadel, ze worden allemaal wat harder. Hoewel mijn wintec cair deze winter even lekker reed als in de zomer!

Cair is blijkbaar beter voor de paardenrug en past zich ook beter aan aan de veranderingen van de rug.

Ik verkies dus cair boven een zadel zonder cair. Mijn favoriete zadels zijn de Flair zadels maar die zijn wel duurder.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:56

Cair is niet beter voor de paardenrug en past zich al helemaal niet aan. Het wordt inderdaad wat harder en wolvulling heeft daar minder last van.

Even wat topics over cair:
[HAR] Cair System
[HAR] zadel met lucht
[HAR] Kwaliteit van een wintec zadel?
[HAR] Cair systeem
[HAR] Opvullen wintec MET cair systeem?!?
[HAR] ervaringen BATES Caprilli dr.
[HAR] Merano zadels?
[HAR] Wintec Pro vs. Wintec 500 qua pasvorm
[HAR] Cair OF geen cair in je zadel
[HAR] Wintec versus Thorowgood

Ik heb nog wel meer links (bij zoek resultaten in mijn berichten). Maar dit zijn de voornaamsten. De foto's doen het jammer genoeg niet meer, maar ik heb eigen foto's op mijn computer en is er interesse naar dan zal ik deze plaatsen.

Het is dus foam in plastic. In foam zit lucht en zo is wintec op luchtvulling gekomen. Het bestaat uit twee delen en is daardoor drukplekgevoelig in het midden. Je kunt het dus niet oppompen.

Oftewel je kan beter voor gewone wolvulling gaan, of als je heel veel geld erbij wilt stoppen, voor flair-vulling. Dit is wel echt lucht en gaat via ventieltjes (die overigens niet lekken of leegraken, daar hoef je je geen zorgen over te maken.) Het enige jammere is het prijskaartje. Flair inbouwen kost 500 euro.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 21:52

Bedankt Mizora!

sharontjee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:54

Ik heb nu een maand een wintec met cair, daarvoor wolvulling gehad., zadel ligt perfect. Het zit voor de ruiter ook fijner.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:21

Ik ga over op een WOW zadel aangezien de rug van mijn fjordje kort is en mijn billen wat groter zijn :o dus voor haar rug wordt het 16 inch met lucht gevulde kussens en voor mijn billen 17 inch 8-) nou die combinatie heeft volgens mij geen enkel ander soort zadel!!!!!!