kalkoenen zijn een soort metalen noppen die je onder je ijzers kan schroeven waardoor een paard meer grip heeft!;) moet je even op de wiki pagina kalkoenen intypen en daar staan dan ook wel foto's!:)
Ligt aan de ondergrond. Voor een zachte ondergrond (zoals gras, of vochtig zand) gebruik je kalkoenen met een groter oppervlak, zoals vierkante (platte). Puntige kalkoenen worden voor een hardere bodem gebruikt, zoals harde klei of ijs. Dit omdat een platte kalkoen hier minder makkelijk in kan drukken, en dus geen nut heeft.
Altijd kalkoenen in draaien als je op gras rijd. Je hebt verschillende maten, dus als het gras nat is kun je langere in draaien en als het droog is korte
als je springt zou ik ze wel onder doen. met dressuur doe ik nooit, tenzij het heeel glad is. dan hele kleintjes. ik denk dat kalkoenen meer voor je eigen gevoel zijn als voor het paard. Sowieso rijd ik liever een paard wat geen ijzers heeft. zo'n gedoe altijd
Daantje96
Geplaatst: 31-05-09 14:31
ik zou het zeker doen ik heb zaterdag ook spring wedstrijd 1 meter en heb er zeker kalkoenen onder