Buiten rijden we met crb en dat gaat ook goed zolang we in kleine groepjes rijden.
Nou ga ik 3 weken kamp begeleiden in Limburg, wat inhoud dat we buiten 12 kinderen (van 6 tot 18) moeten begeleiden.
Vorig jaar hebben we ook 1 week gedaan. Boy is toen 1 keer mee op buitenrit geweest, wat redelijk ging. Hij werd erg heet van de nieuwe omgeving & de kleine pony's achter hem aan, wat resulteerde in gedribbel en steigeren.
Toendertijd reed ik hem nog met bit, iets waar hij een ontzettende hekel aan heeft. Bitloos is hij al een stuk relaxter buiten, dus wil ik dit jaar bitloos de ritten gaan doen.
Zelf rijd ik op een crb buiten, wat in principe prima gaat, al is hij hiermee niet altijd even snel te stoppen. Dat is toch wel een probleem als ik straks 12 koters achter me aan heb

Ik zat zelf te denken aan een hackamore, juist vanwege de scherpe inwerking, een echte noodrem.
Buiten rijd ik met een losse teugel & ik neem ze alleen op om af te remmen als hij te enthousiast is om op mijn zit te reageren.
Wat is jullie ervaring met de hack?
).