Nog meer mensen die boomloos starten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

W0PPY

Nog meer mensen die boomloos starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 17:41

Hoi!

Nu eens niet een topic met de vraag óf je überhaupt met een boomloos zadel mag starten, maar gewoon een topic omdat ik nieuwschierig ben!

Zijn er nog meer mensen die met een boomloos zadel starten in de dressuur? :D
En wat voor zadel hebben jullie dan? (misschien een foto erbij?)

Zelf ga ik volgende week starten met m'n boomloosje!
De freemax evo, deze dus:
Afbeelding

W0PPY

Re: Nog meer mensen die boomloos starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 17:04

Helemaal niemand?

Prydi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:21

bij ons (IJslanderruiter) mag het niet. Het zadel moet passen bij de sport, dit is meer recreatief om te zien. Vandaar. Maar er zijn Startrekk zadels die zien eruit als een gewoon zadel en dat mag weer wel. Op mijn website (doorlinken naar Marktplaza) staat er een als voorbeeld. Ziet eruit als een gewoon zadel en voelt ook zo.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:27

Prydi schreef:
bij ons (IJslanderruiter) mag het niet. Het zadel moet passen bij de sport, dit is meer recreatief om te zien. Vandaar. Maar er zijn Startrekk zadels die zien eruit als een gewoon zadel en dat mag weer wel. Op mijn website (doorlinken naar Marktplaza) staat er een als voorbeeld. Ziet eruit als een gewoon zadel en voelt ook zo.

Ik ken wel een aantal ijslanders die met een diddi boomloos zadel wedstrijden reden, dus het mag wel ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:53

Qua dressuurstarters kan ik je niet helpen, maar in de Western zijn er ondertussen al aardig wat mensen die boomloos starten, veelal met een Bob Marshall.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:56

Ik heb trouwens 2x een endurance gestart boomloos :j

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 15:58

Hihi, dan zijn er toch nog niet zo veel mensen die dressuur starten met hun boomloosje! Zouden er eigenlijk veel meer moeten zijn (vind ik).
Wel leuk dat er toch mensen zijn die boomloos starten in andere takt van sport! :D
Nou, ookal zijn er niet veel die boomloos starten in de dressuur, IK blijf lekker boomloos hoor! :D
Enne, ik ben benieuwd of er toch nog mensen komen die boomloos dressuur starten!

(trouwens, ik vind het ook leuk om te horen dat je boomloos start in 'n andere takt van sport, dus dat mag je hier ook gerust kwijt hoor!)

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:31

Misschien ook leuk om te weten voor de boomloos en bitloos rijdende mensen die wedstrijden willen starten..
Ze zijn nu bezig met een groepje van 14/15 mensen in de officiele dressuur wedstrijden te mogen starten met een bitloos hoofdstel!
Dus waarschijnlijk mogen vanaf volgend jaar de bitloze ruiters ook meedoen in de officiele dressuur wedstrijden :D
Zelf vind ik dit ongelooflijk goed nieuws aangezien er altijd grote ophef is over het bitloze dressuur rijden!

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:49

ik heb wel al een keer boomloos gestart in de dressuur. Dit was dan wel een oefenwedstrijd, maar als ik (ooit) officieel ga starten zal dat ook boomloos gebeuren.
En als het dan mag ook bitloos.
Ik heb trouwens een barefoot london.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:21

Ik heb een keer officieel L1 gestart met een Barefoot. Was mijn laatste officiele dressuurwedstrijd.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:52

ik rijd endurance met een ghost en ik wil over een jaar of 3 ook eens dressuur gaan starten met de ghost. Waarschijnlijk schuif ik het dan weer een jaar of drie op want ik houd niet van de sfeer op dressuurwedstrijden. Ik rijd wel gewoon dressuurles en springles met de ghost en ondertussen doen we oefeningen vanuit de L met het boomloos zadel.