Hoi, hoeveel inch heb ik voor mijn pferd nodig. Het is een shetlander van 83 centimeter, normaal gebouwd. Er komt een meisje van 9 jaar op rijden. Ze is mollig gebouwd, maar hoeveel inch heb ik nodig?
Ruiter hoeft er niet perse op te rijden, tis maar voor een keertje ze wou er graag op. Wij (vriendin & ik) vonden 12 inch er ook al groot uitzien.. Maar niemand rijd er op alleen mijn broertje van 6 soms.
Probleem is dat de pony niet zo braaf is haha. Is onze verzorgpony en de eigenaar zegt dat als we spullen willen dat we dat zelf moeten betalen omdat wij het gebruiken. Maar wij zijn beide 13, en die Pinokkio zadeltjes ben je nieuw 100 euro kwijt en dat hebben we er niet voor over. Is een longeersingel dan een betere optie? Een sperriempje vastbinden aan twee ringen zodat ze zich daaraan kunnen vasthouden? Of iets anders.. Maar 100 euro gaat niet lukken.
voor 60 euro ongeveer heb je een leuk 2e hands zadeltje hoor ik zou dan persoonlijk zoeken naar een bokriempje,, maar een zadeltje lijkt me handiger voor dergelijke ongelukken
Pannekoekzadeltjes zijn echt super makkelijke zadeltjes voor een shet. Ik zou als ik jou was niet eens een gewoon zadel daarvoor aanschaffen. Maar inch heeft meer te maken met de maten van de ruiter, wat bij jou past.
jaah maar zie je het al voor je een 17 inch zadel op een shet van 83 cm ? is niet erg goed voor de lendenen.. dus de ich maat heet ook wel degelijk te maken met de pony rug