Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Miss87 schreef:Ik rij alleen met springschoenen bij paarden die zichzelf bij de landing in de kootholte of op de hoefbal trappen. Hou er rekening mee dat ze zeker niet voorzichtiger worden met springschoenen, ze voelen de balk haast niet meer waardoor er nog wel eens meer naar beneden willen vallen...
hestejente schreef:Alsof zo'n rubberen springschoentje ervoor zorgt dat het paard de balk niet meer voelt, daar zijn de krachten toch veel te groot voor
Vooral die met bont! Maar ik heb het ook echt nodig voor mijn beessie! Springschoenen zorgen er ook voor dat de hoeven niet zo beurs worden, tenminste, als je een paardje hebt die de balk vaak aanraakt!
1 ruin is nu net van z'n ijzers af omdat het nog even duurt voordat hij weer mee op wedstrijd mag, maar zodra daar ijzers onder komen gaan ook de springschoenen weer om, hij treed nogal ver onder en t zal niet de eerste keer zijn dat ie zn eigen ijzers/voeten kapot loopt.