Dekens van Dominick

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Dekens van Dominick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 19:00

Wie kent/gebruikt de dekens van Dominick? Is het nu echt zo dat ze beter blijven liggen (niet naar achteren trekken) dan andere dekens?? Ben namelijk op zoek naar een vliegendeken maar het blijkt niet zo evident om een deken te vinden wat op een erg rond paard netjes blijft liggen.

Voor meer info over de dekens : www.dominick.nl

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:11

Ik heb zeer goede ervaringen met de Dominick dekens. Bij mijn Fjord lagen er niet veel dekens goed
en hij kreeg snel last van schuurplekken, maar bij de Dominick dekens had hij het totaal niet. Ik heb
zelf helaas geen ervaring met de vliegendeken van Dominick :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:48

Hier ook een tevreden gebruiker, heb al een aantal jaar Dominick dekens en ze bevallen super!

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:48

geen ervaring met de vliegendekens, maar wel met het winter dek en tussen dek. Het spijt me maar vind het echt ondingen met 1 buik singel ze zouden zich moeten recht trekken nou dat was bij mij nooit het geval altijd hing ie scheef zijn na een jaar ook de deur uit gegaan voor een ander merk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:53

de nieuwe modellen hebben kruissingels, een dubbele voorsluiting en bilkoorden... 8-)

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:57

Dat is al een hele verbetering ;)

_Margarita_

Re: Dekens van Dominick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:59

Ik ben ook een zeer tevreden gebruiker. Mijn paard krijgt van vele dekens schuurplekken en van de dominick dekens niet. Wat ik wel een nadeel vind is dat ze geen 200 grams regen deken hebben met staartflap. Nu doe ik de 0 grams regendeken met daaronder de onderdeken (beide van dominick) maar vindt dat wel erg zwaar worden. Dus voor komende winter ben ik toch op zoek naar wat anders.. Tenminste voor de 200 grams.. Heb er 3 dekens van en ben zeer tevreden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:38

Ideale deken voor gebruik op stal en in de wei in het voor- en najaar. D.L.S. voor onbeperkte bewegingsvrijheid. Dubbele voorsluiting en bilkoorden.
Ademend waterdichte 900 Drn. polyester.
Voering: 200 gr. polyester/nylon

Kleur: donkerblauw en donkergroen

ik zie dit op de site staan...dus ze hebben wel een outdoor 200 gr...

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:57

maar die is zonder staartflap. En dat vind ik toch wel erg prettig, dat er een staartflap aanzit wanneer het regent...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:03

_Margarita_ schreef:
maar die is zonder staartflap. En dat vind ik toch wel erg prettig, dat er een staartflap aanzit wanneer het regent...

maar als je de 2 dunne combineert heb je toch ook geen staartflap?

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:04

nee dat bevalt dus ook niet.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:23

Voor mij niets anders meer hoor! Blijven gewoonweg super liggen en hele goede kwaliteit. Ik zit er ook over te denken de vliegendeken aan te schaffen, heb nu de 2 dunne (1x waterdicht en 1x 'gewoon') en ik geloof de Sport Stable, niet waterdichte winterdeken. Kan hiermee alle combi's maken die ik nodig heb, dat er geen staartflap op zit vind ik geen probleem.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:00

ik heb een vliegendeken van dominck
ik ben heel tevreden over de hals, deze is lekker lang en ja kan heb makkelijk aan het halster bevestigen
de hals bijft goed zitten en het paard heeft er geen last van
het deken is ook lekker lucht

over de pasvorm ben ik matig tevreden
het deken schuurt niet maar ik vind hem niet zo mooi zitten aan de schouder (lijkt alsof het spant)
ik vind niet dat je een groot verschil merkt in pasvorm dan andere dekens
mijn paard heeft er wel geen schuur of drukplekken van gekregen

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:49

Dat is juist het kenmerk van Dominick, dat deze dekens zich als het ware zelf weer rechttrekken als paard fratsen uithaalt.
Verder is de vliegendeken van Dominick ook UV werend.
Daarnaast zijn ze oersterk en goed geschikt voor slopers.
Een aantal van mijn stalgenoten hebben ze gekocht en zijn allemaal heel tevreden.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:17

Ik heb twee dekens van dominick! De ligging is super, kwaliteit vind ik minder.. Mijn waterdichte ongevoerde is niet waterdicht en mijn dikke gaat elke keer kapot op verschillende plaatsen. Er is verder nog nooit een deken kapot gegaan bij mijn pony! Heb de deken nu al meerdere keren moeten laten maken..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:33

Ik heb ook Dominick dekens. De pasvorm en ligging is geweldig. Kwaliteit vind ik ook niet goed, maar dan vooral omdat mijn waterdichte dekens toch echt NIET helemaal waterdicht waren op de naden.

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:03

_Margarita_ schreef:

Dominick heeft tegenwoordig losse staartflappen die eventueel aan de turnout lite of polo gestikt kunnen worden. Dit voor degene die per se een staartflap willen hebben aan een dunnere regendeken.

Ze staan niet op de site vermeld, dus mail maar even voor meer info naar info@dominick.nl

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:05

miesie schreef:
Ik heb twee dekens van dominick! De ligging is super, kwaliteit vind ik minder.. Mijn waterdichte ongevoerde is niet waterdicht en mijn dikke gaat elke keer kapot op verschillende plaatsen. Er is verder nog nooit een deken kapot gegaan bij mijn pony! Heb de deken nu al meerdere keren moeten laten maken..

Met de waterdichtheid heeft Dominick inderdaad wat problemen (gehad). Voor de pasvorm lukt het niet de deken uit 1 stuk te maken, waardoor er altijd een naad op de bovenkant zit. Dit is altijd een zwak punt waar hopelijk in de toekomst een betere oplossing voor gevonden wordt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:06

ik wil niet meer anders dan dominick!
paard kreeg van alle dekens schuur plekken, vanalles geprobeerd.
Bleef of niet liggen, of schuur plekken.
Dominick blijft super liggen, geen schuurplekken en paard was er duidelijk happy mee afgelopen winter!