Welke maat Barefoot Cheyenne kiezen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bosmonster

Welke maat Barefoot Cheyenne kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 15:11

hoi allemaal,

zodra ik mijn zadels heb verkocht (zie onderschrift), wil ik een barefoot cheyenne gaan aanschaffen. nu zit ik te twijfelen over welke maat ik dan moet kiezen. op de website staat dat als je wat langer bent (vanaf 1,76m) je het beste voor mt 2 kan kiezen en als je slank bent, beter voor mt 1 kan kiezen. nu ben ik 1.78m en slank, mt 34 a 36... heb ook lange benen.
welke maat zal het geschikts zijn voor mij, denken jullie?

groetjes, bosmonster

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:57

Zeker maat 1. Ik dacht eerst ook dat die te klein zou zijn maar ik pas er prima in (maat 40/42) in m'n broeken en ook 1.78m. Maat 2 is meteen weer langer en groter. Ik zit prima in een maat 1! Hoop dat je er wat aan hebt.
Ik heb trouwens nog een barefoot drytex te koop. Helemaal nieuw! Zie mijn onderschrift...

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:07

Hoi, ik ben momenteel mt 1 en 2 aan het testen, in mt 2 zit je echt ruim, ben zelf 1.83 en 78 kg. Ben niet de slankste meer :o , maar normaal postuur.

Ik hield veel ruimte over, ik kroop ook naar voren in draf enzo. Nu in mt 1 zit ik passender, heb nog enige ruzie met de pommel dan meer met me binnenkant v me bovenbenen, als ik 15 min verder ben dan zit het prima. Is altijd even opwarmen als ik met het zadel ga rijden.

Wilke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:19

Je kunt het beste een test zadel aan vragen. Dan weet je zeker dat je de goede maat hebt. Iedereen heeft weer een andere voorkeur.
Gesloten in het zadel of niet, maar denk dat je een maat 1 kunt hebben.
Succes

MissDonna

Re: Welke maat Barefoot Cheyenne kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:43

ik heb met broekmaat 38 ook een 1 dus denk dat je best een 1 kan hebben hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:06

Ik heb broekmaat 38 en een maat 2 is voor mij echt veel te groot (zie onderschrift). Ik vind veel ruimte helemaal niet zo erg maar waar ik tegenaanloop is dat de stijgbeugels in verhouding verder naar voren zitten. Vanaf de voorkant van het zadel gezien zitten ze op dezelfde plaats maar de zitting wordt dus langer. Hierdoor kom ik in een stoelzit terecht en ik hou er meer van een rechte dressuurzit. Het is dus niet alleen de ruimte maar ook de houding die je prettig vindt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:08

TS: je kan toch eerst een testzadel aanvragen?
maar een maat 2 lijkt me echt te groot!
past op je zadel wel een maat 2 dan?

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 10:41

hartstikke bedankt voor jullie reacties! dan ga ik toch voor maatje 1.
@milounigel: ben bang dat het kunststof enorm gaat piepen met mn lederen rijlaarzen, net als bij wintec zadels...