Massimo trail / Trekker pro endurance of dressuur

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gowgirl

Massimo trail / Trekker pro endurance of dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 10:13

Ik zit te denken om een van bovenstaande zadels aan te schaffen
voor mijn pony met korte rug.
Van te voren hoor ik graag de ervaring van anderen hierover, en dan
met name de pasvorm, hoe de zit is (breed?) en of je veel of weinig
steun hebt aan het zadel.
Alvast jullie dank.

fjordnina

Re: Massimo trail / Trekker pro endurance of dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:53

Ik heb zelf een Massimo Trail en vind het een wereldzadel. Pasvorm is prima, heeft een normale zitting en de Trailversie heeft een redelijk open zit. Ik heb ook op de dressuurversies gezeten, maar zat daarin veel meer opgesloten.

De steun aan het zadel zelf wbt kniewrongen is gewoon goed. Hij dwingt niet, maar bied net dat beetje extra steun.

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 13:33

Dus je zit niet heel breed zeg maar?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:16

Nee. Ik heb hiervoor een Barefoot gehad en daar zat je wel breed op. Op de Massimo echt niet. Is gewoon een fijne zitting.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:18

hey :) ik hou dit topic ook ff in de gaten, ben nml ook geintresseerd in deze 2 zadels....

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:34

mmm... verder niemand met deze zadels? ben nml erg benieuwd naar ervaringen.

DaihyoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:40

Ik heb ook een Massimo trail op mijn haflinger met korte rug.
Fijn zadel, wat super ligt op mijn haf! ik vind de zit ook niet breed. Het is wel een open zit. Daar moest ik wel aan wennen. Maar mijn zit is op dit zadel beter dan op alle zadels waar ik hiervoor op heb gereden. Plus dat het onwijs comfortabel is.
Ik zie dat je in Voorburg woont, dat is niet zo heel ver hier vandaan. Als je het zadel eens van dichtbij wil bekijken en wil proberen dan ben je van harte welkom om een rondje op mijn pony te stappen met dit zadel :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:59

Ik heb de Trekker Endurance pro. Heeft een traploos verstelbare pommel (tot maat 46-47), verstelbare/ verplaatsbare kussens, 2 ophangingen voor de beugelriemen en is (semi)boomloos. Is van volledig leer en is niet zwaar. Ook geschikt voor mensen die wat zwaarder zijn en toch boomloos willen rijden. De kussens (6 cm. dik) en zijn heerlijk zacht, passens zich super aan aan de paardenrug. Het is een kort zadel, ik dacht 43 cm. dus goed voor paarden met een korte rug.

Moest wel wennen aan de zit omdat ik een boomzadel gewend was. Maar als je eenmaal gewend bent zit het erg lekker.

In mijn profiel zie je een foto van het zadel op op mijn Haflinger.

edit; ik zit overigens wel breed maar heeft denk ik weinig met het zadel te maken maar alles met de breedte van mijn Haflinger ;)
De zit is vrij opgesloten en bij de benen heb je veel ruimte omdat de wrongen niet duidelijk aanwezig zijn.

Merel007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:57

@singasong

Ik ben er dus bijna van overtuigd om ook een trekker endurance pro aan te schaffen. Is het eigenlijk makkelijk aanpasbaar en heb je nieuwe singel etc moeten aanschaffen?

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:50

Ook ik heb de trekker pro endurance. Goed aanpasbaar zoals singasong al aangaf. Hiervoor met een zadel gereden waar een suede bovenlaag op zat dus moest ik in het begin erg wennen aan het "gladde zadel". Heb de kniewrong eruit gehaald zo heb ik een betere ongedwonge zit.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:15

Merel007 schreef:
@singasong

Ik ben er dus bijna van overtuigd om ook een trekker endurance pro aan te schaffen. Is het eigenlijk makkelijk aanpasbaar en heb je nieuwe singel etc moeten aanschaffen?

Er moet een dressuursingel bij. Had al een Westtip en die gebruik ik nu nog.
Het is idd heel goed aanpasbaar. De pommel gaat met een simpele draaibeweging smaller en breder.

Bij Buitenzinnig.nl hebben ze nu ook het 'classic' model, is goedkoper dan de endurance pro.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 06:33

Ik had er een westip singel bij. Zadel lag er goed stabiel mee. aangezien mijn tank zoveel was afgevallen, kocht ik een banaansingel. Ook hiermee ligt het zadel prima. Alleen zweet het veel meer onder de singel en zoek ik nu toch weer naar een westip singel.

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:03

Ik heb de Trekker Endurance classic getest maar ik kon er niet aan wennen. Ook brugde dit zadel en daardoor veerde ik in draf bijna mijn zadel uit. Ik vond het wel een mooi zadel.
De standaard pommel was voor mijn kruising Tinker niet breed genoeg...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:50

Gowgirl schreef:
Ik heb de Trekker Endurance classic getest maar ik kon er niet aan wennen. Ook brugde dit zadel en daardoor veerde ik in draf bijna mijn zadel uit. Ik vond het wel een mooi zadel.
De standaard pommel was voor mijn kruising Tinker niet breed genoeg...

Dat bruggen had dan wss te maken met dat de pommel niet breed genoeg stond. Je zou dan eigenlijk de Endurance Pro nog eens moeten testen die kan namelijk extreem breed en is traploos verstelbaar ;)