Ik heb een fjord en ik heb een hoofdstel gekocht: HKM maat full. Maar eigenlijk is die te groot en ik kan ook geen gaatjes bijprikken want dat komt dan onder de gespen te zitten. Dus ik toen een ander hoofstel gekocht: Kieffer cob, te klein. Dezelfde in maat full: te groot... Nu heb ik de hh bronze line switch omdat ik die erg leuk vind. Ik dacht neem de cob wel want meestal vallen ze redelijk groot (heb eerder een hoofdstel gehad van hh maar weet helaas de maat niet meer) en de halsters zijn ook meestal een cobmaatje. Helaas, te klein. Morgen moet ik 'm dus alwéér omruilen voor een full maar ik ben bang dat dit 'm ook niet gaat worden. Ik weet het niet meer... Iemand?
Of misschien twee (goedkopere?) hoofdstellen met elkaar combineren. Bijvoorbeeld de bakstukken Full, de neusriem Cob. Of inderdaad iets zoeken waarbij je zelf kunt samenstellen.
Misschien kan je bij cobmaat stukje tussen laten zetten of bij de full juist stukje van tussen kunnen laten halen? Laatste heb ik bij t hoofdstel van de shet gedaan en het stukje ligt precies bij de gesp, dus zit onder een leertje zodat je het niet ziet!
Misschien bij een ruitersport winkel bij je in de buurt eens vragen of ze weten wat voor een hoofdstel je het best kunt gebruiken bij een fjord
Leonieke
Geplaatst: 22-05-09 16:15
Ik heb een hoofdstel van Schumacher laten maken. Deze kon je zelf samenstellen. Dus alle onderdelen kan je los de maat van opgeven. Nu zijn Schumacher hoofdstellen wel erg duur...... Het is inderdaad ook een optie op van 2 dezelfde hoofdstellen 1 te maken.
Voor een wat goedkopere oplossing zou ik bijvoorbeeld van HH twee hoofdstellen kopen, zien er netjes uit en zijn niet zo gek duur, in een maatje cob en full. En daarvan dan de verschillende onderdelen combineren