hoe kun je een regen deken wassen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

hoe kun je een regen deken wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:50

Kun je een regen deken gewoon in de wasmachine doen? Moet daar nog speciaal spul bij?
Zodat hij waterdicht blijft!

EngeltjeS

Re: hoe kun je een regen deken wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:51

met een waterdicht wasmiddel ;) te verkrijgen bij iedere ruitersport zaak :)
je hebt er 2 van, eerst de eerste, dan een 2e er na, zoblijft ie mooi in conditie ofzo?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:43

Ik was mijn regendeken ook gewoon in de wasmachine maar zonder wasmiddel of iets anders. Gewoon draaien op 30graden.
Als hij droog is, gaat ie in de opslag, en voordat ik hem weer ga gebruiken in het najaar spuit ik hem eerst in met impregneermiddel, dan is hij weer prima waterdicht :D

Am_suz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:20

Er zijn ook speciale bedrijven waar je je deken kunt laten wassen, kost ongv 12 euro en dan kunnen ze hem ook met een middel behandelen dat tegen de regen is..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:09

Ik was hem altijd gewoon op lage graden zonder iets en dan spuit ik hem als ik hem weer ga gebruiken weer in (of nou ja dat had ik gedaan bij me vorige verzorgpaardje) en dat werkt prima

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:57

lenaa_tje schreef:
Ik was hem altijd gewoon op lage graden zonder iets en dan spuit ik hem als ik hem weer ga gebruiken weer in (of nou ja dat had ik gedaan bij me vorige verzorgpaardje) en dat werkt prima

Precies zoals ik het doe dus :D

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:14

Van horseware en bucas is wel speciaal wasmiddel voor waterdichte dekens te krijgen. Kan je ze op 30 graden mee wassen en blijven ze netjes waterdicht.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 16:13

Je kan inderdaad je deken gewoon in de wasmachine wassen met speciaal wasmiddel. Dit kan inderdaad Bucas wash o.i.d. zijn, maar je kan ook wasmiddel voor waterdichte sportkleding/ jassen gebruiken. Dit werkt precies zo en is bij elke sportwinkel te krijgen.
Denk er wel om dat de waterdichte laag na veelvuldig wassen uiteindelijk wel minder zal worden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 16:17

Zo vaak zal het niet gewassen worden maar heb een 2e hands deken gekocht die zon 3 maand gedragen is. En aardig vies is dus wil hem voor ik hem in gebruik neem even in de was doen.

Maar dan kijk ik wel voor dat waterdichte spul voor bij de was want de deken elke keer in spuiten lijkt me niet zo wat.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:51

Alleen als je je deken wast met dat waterdichtmaak spul, gaat dat dan ook niet in je voering zitten? Dat lijkt mij dus heel vies, vandaar dat ik hem altijd inspuit :)

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 15:54

Dabo schreef:
Alleen als je je deken wast met dat waterdichtmaak spul, gaat dat dan ook niet in je voering zitten? Dat lijkt mij dus heel vies, vandaar dat ik hem altijd inspuit :)

Dat valt wel mee hoor. Het is gewoon wasmiddel.
Het grote nadeel van insprayen is, is dat je hier de deken eigenlijk mee "dicht" spuit en dus de deken minder gaat ademen.
Vandaar dat wij ze ook altijd gewoon wassen.
En ik kan me voorstellen dat als je een 2de hands deken koopt je het fris vindt hem even door de wasmachine te halen ;) .

Sproet97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:07

ik spuit heb gewoon altijd af met de tuinslang en dan als tie kapot is laat ik hem maken

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:49

Hij kan gewoon in de wasmachine met speciaal wasmiddel voor waterdichte dekens. Of naar de stomerij, kost alleen wat meer. Ik vraag me alleen af of dat speciale wasmiddel nodig is, mijn waterdichte jas van pikeur heb ik ook al ik weet niet hoevaak gewassen zonder waterdicht spul en deze is ook nog gewoon waterdicht.