Dun zadeldek cob

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Dun zadeldek cob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 17:59

Heey

Ik ben opzoek naar een zo dun mogelijk zadeldekje! Ik heb zadeldekjes gehad met polyvulling maar daar zweet ze echt giga erg onder.
Toen ben ik overgestapt naar de pads, dat beviel me in eerste instantie wel, maar nu zweet ze ook ongelovelijk onder die pads.
Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een zo dun mogelijk dekje. Hebben jullie misschien een idee waar ik deze kan vinden?!?

x_Imke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:06

Normaal kun je in bijna iedere paardenwinkel wel een dun dekje vinden.. ;) Ze zijn meestal nog niet zo duur ook niet.. :)

Jester_

Re: Dun zadeldek cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:07

Bedoel je gewoon een katoenen chabrakje?
Die zijn altijd heel goedkoop, maar die absorberen totaal geen zweet he! Ik haalde ze er altijd doorweek onder me zadel vandaan. Met pads heb ik dat minder. Je hebt ook zadelvormige chabrakjes, dat beschermt het meest je zadel

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:20

Ja, ik vind het ook raar, maar onder die pads is ze drijfnat, ik gebruik nu pads van equifashion, ik kan namelijk nergens andere pads vinden in maat COB....

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:21

Ik heb evt wel 2 dekjes voor je, een witte en een lichtblauw (is full maar valt heel klein) allebij in vzh, mag je hebben voor 9 incl

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:22

Ik zoek dressuurdekjes ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:57

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:11

Het is inderdaad waar dat die dunne dekjes het zweet van je pony totaal niet opnemen. Misschien moet je eens gaan kijken naar een wollen dekje van Mattes o.i.d. Echt wol heeft de eigenschap op superveel vocht op te nemen zonder nat aan te voelen. Deze dekjes heb je in zadelvorm zodat je zadel beschermt wordt zonder alles veel warmer te maken. Volgens mij zijn ze te bestellen op de site hierboven, helemaal naar jouw wensen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:25

Ze nemen juist wel zweet op, daardoor zijn de dekjes zo nat. Mijn paard is natter onder een pad dan onder een dekje. Zeker de goede katoenen dekjes nemen goed op. De goedkope hebben wel vaak rare vulling.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:41

Dat je paard natter is onder een pad komt gewoon simpelweg doordat een pad, door de dikte en het materiaal, warmer is voor je paard. Het is niet zo dat je paard natter is omdat het minder goed zweet opneemt. Pads met een speciale onderkant voor snelle zweetopname, kunnen veel meer zweet opnemen. Toch blijft wol het best in het opnemen van zweet, bovendien een natuurlijk product dus ook goed voor de huid. Als je paard echt last heeft van het zweten kan zo'n bontdek echt een uitkomst zijn, denk ik.