[WN] westernzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KisszZ

westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 22:36

ik heb vandaag een westernzadel gekocht
wat vinden jullie hiervan?

Afbeelding

kleur is mahogany :D

Yessy

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:38

Gefeliciteerd!
Mooie kleur :j ik heb het nooit zo op veel zilver. Is dit je eerste westernzadel?

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 22:39

yep, en zal ook de eerste keer westernrijden worden, nja heb eens in frankrijk frans western gereden :D

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:38

Hmm.. Ik heb zelf geen zadels, dus ook geen western maar Pfooee.. Western zit zóoo fijn
(Heb in italie groepsrit gemaakt, ook met dat soort zadels)
Echt heerlijk!
Dus veel plezier ermee!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:47

Het heeft erg veel zilver, en zo te zien is het nieuw. Wat voor merk is het? Voor welk paard heb je het gekocht, en heb je gepast? De deken die eronder ligt is niet voldoende als bescherming voor de paardenrug, daar moet een dikkere pad onder (omdat een westernzadel geen kussens heeft).
Om eerlijk te zijn vind ik het model heel ouderwets en de skirts en zitting wat klein, maar als jij er in past is het goed. Ik denk alleen dat je een kinderzadel te pakken hebt. Hoe groot en zwaar ben jij?
En het belangrijkste van alles: past hij op je paard? Laat je niet wijsmaken dat een westernzadel op alle paarden past want dat is NIET zo. Ook in westernzadels heb je verschillende bomen.

Er is een winkel in Nederland, die westernzadels verkoopt die kwalitatief NIET goed zijn: de zadelmarkt. Ik hoop voor je dat dit zadel daar niet vandaan komt.

Mocht je informatie willen over de kwaliteit van goedkopere westernzadels, kijk even hier:

http://www.freewebs.com/saddlesores/index.htm

Een goed westernzadel is duurder dan een dressuur of vhz zadel. Ik hoop voor je dat je je serieus hebt laten voorlichten. Voor jullie allemaal een topic over de een ervaring van een bokker op de zadelmarkt. Het is al wat ouder maar recentere bezoeken van bokkers wijzen uit dat het niet veel beter is geworden.

[PP] Verslag Zadelmarkt: uit de 'winkel' gegooid!

Nogmaals: voordat je een goedkoper zadel op de rug van je paard legt (of er over nadenkt om een zadelmarkt zadel te kopen) denk aan je paard en de honderden Euro's die je kwijt bent aan fysio en dierenarts als je wel met een dergelijk zadel met slechte pasvorm op je paard gaat rijden.

[WN-TR] Westernzadel zadelmarkt
[WN-TR] Hoe een western zadel te controleren?

En denk ook even aan je eigen veiligheid. De ophanging van de fenders behoort niet alleen geniet te zijn maar ook genaaid. De foto is slecht, maar ik zie toch alleen drie nietjes, maar geen stiksel. Je wilt echt niet dat de ophanging van de fender scheurt als jij een galopje trekt. En als het leer minderwaardig is, kan dat zo gebeuren (en plensbui tijdens het rijden en je zadel lost op)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:29

VVDD > WN-TR

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:43

Ik zou er niet durven mee rijden... Lijkt me zeer slechte kwaliteit (zadelmarkt-achtig).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:46

Ik heb begrepen uit PB's dat het zadel nog niet gekocht was, en dat TS uiteindelijk toch maar van de koop heeft afgezien....

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 22:19

ja bod op ebay is geannuleerd!! dit zadel zal idd net zoiets als zadelmarkt zijn..pff.. mazzel ME

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:27

Ik hoop alleen dat je de annulering op ebay geen negatieve feedback oplevert.
Maar dan nog: iedere cent die je aan dit zadel had uitgegeven was er een teveel geweest. Daar kun je de nodige negatieve feedback voor incasseren (kost namelijk niets)....:D

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 08:48

nou ja die negatieve feedback op ebay maakt me niks uit.
dat zou niet opwegen tegen de rest
mr het is zo omslachtig, 10 dgn later kan je het pas annuleren oid. en niet direkt. :(

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:16

Daar zal een reden voor zijn. Is de veiling al afgelopen? Anders kun je ook nog hopen dat er iemand overheen gaat.