Nieuw bit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Isaura

Nieuw bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 20:27

Ik ben van plan me een nieuw bit aan te schaffen, mijn vraagje: wat is nu het meest paardvriendelijkste bit ?
Ik hoorde van een dubbelgebroken bitje ?

Mizora

Re: Nieuw bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:50

Dubbelgebroken bustrens of ongebroken watertrens over het algemeen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:54

Dat ligt er maar net aan. Er zijn paarden die vreselijk onrustig worden van een dubbelgebroken mondstuk. Helaas zijn er geen regels voor welk paard welk bit fijn vindt, dat is een kwestie van verschillende bitten uitproberen. Succes :Y)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:02

Een bit is zo vriendelijk als je eigen hand is.
Over het algemeen genomen is een inderdaad een dubbelgebroken bustrens het vriendelijkst. Echter is dit per paard verschillend. Ik ben ook voorstander van myler level 1 trens!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:21

Welk bit fijn is voor je paard verschilt enorm. Over het algemeen zijn dubbelgebroken bustrensjes en ongebroken trensjes het vriendelijkst. Enkelgebroken zorgt voor een notenkrakereffect en is dus niet heel prettig.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:25

Het ligt eraan hoeveel ruimte je hebt in je paardje zijn/ haar mond dan kan je t beste zeggen welke t vriendelijkste is.... Ik had eerst een wat dikker bit maar bleek niet echt vriendelijk te zijn omdat ie maar net <niet> paste nu heb ik een dubbelgebroken bitje en wat smaller en dat past perfect... dus kijk naar t bitje en dan ff lippie omhoog om te zien of ie past