zelf staart riem maken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Colaaa

zelf staart riem maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 10:00

hoi hoi

mijn buurmeisje rijd af en toe op mijn shetlander.
maar ze rijd alltijd met zadel helaas gaat het zadel dan steeds naar voren toe.
en ik moet alltijd nog een staart riem kopen. heeft iemand misschien een noodoplossing daarvoor.

p.s zaterdag ga ik naar divoza en dan kijk ik wel voor een staartriem maar ze vind het niet zo leuk om zonder zadel te rijden.

piewie

Re: zelf staart riem maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:02

Ik zou eerst een kijken of het zadel wel goed past....want het hoort niet te schuiven

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:05

Misschien gewoon wachten tot zaterdag? Zo lang duurt dat niet meer ;)

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 10:28

miccamaaike schreef:
Misschien gewoon wachten tot zaterdag? Zo lang duurt dat niet meer ;)

haha ja :P dat lijkt me wel het beste

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:29

Ik zou gewoon tot zaterdag wachten....... komop die paar daagjes? een staartriem zelf maken lijkt mij eigenlijk onmogelijk als je het goed wilt doen, een enkel touwtje en/of stro-touwtje zal gaan schuren e.d. dus dat is geen optie.

En een staartriem kost je echt de kop niet, dus voor 't geld hoef je 't ook niet te doen.

Verder idd misschien even het zadel nakijken of het wel past, al hebben veel shetten dit probleem vanwege hun bouw.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 11:15

JoyCiej007 schreef:
Ik zou gewoon tot zaterdag wachten....... komop die paar daagjes? een staartriem zelf maken lijkt mij eigenlijk onmogelijk als je het goed wilt doen, een enkel touwtje en/of stro-touwtje zal gaan schuren e.d. dus dat is geen optie.

En een staartriem kost je echt de kop niet, dus voor 't geld hoef je 't ook niet te doen.

Verder idd misschien even het zadel nakijken of het wel past, al hebben veel shetten dit probleem vanwege hun bouw.

nou we hadden eerst een goed zadeltje maar die hadde we verkocht helaas kwam nu wel weer goed van pas. maar nu ligt er een veelzeigheids zadel op van een c pony. dus misschien wordt dat zaterdag ook nog wel een shetland zadel. en anders gewoon staartriem kopen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:38

Wel.......... lijkt mij sterk dat dat vzh. zadel op een C pony én op een shet past....

Ik zou toch eens even goed kijken naar een goedpassend zadel, want het is niet alleen vervelend, een slecht of niet passend zadel is erg schadelijk voor de rug v/d pony!

Dus tot die tijd gewoon zonder zadel rijden of niet rijden, het rijden weegt natuurlijk nooit op tegen de gezondheid en het welzijn van je pony, lijkt mij zo ;)

staartriemen zijn trouwens ook makkelijk via inet te bestellen bij diverse webshops.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:22

PP --> HAR

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:32

Ik heb er zelfs eentje voor je te koop als je dat wil ;) Wel twee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:54

Hallo zeg, word eens wakker... Je had een passend zadel maar die heb je verkocht, nu gebruik je een niet-passend zadel van een C-pony dat schuift, je kon vandaag pas een staartriem kopen dus zoekt een noodoplossing omdat het zo zielig is als dat meisje een paar dagen niet kan rijden? Weet je wat pas zielig is? Een pony met rugpijn doordat het baasje een goed passend zadel niet belangrijk vindt. Een pony die een staartriem omgeknupt krijgt omdat datzelfde baasje het zo zielig vindt als dat meisje niet kan rijden. Of dat het meisje zonder zadel moet. Ook erg zielig.

Word eens wakker en kijk eerst naar je pony voor je het zielig gaat vinden dat een meisje een paar dagen niet zou kunnen rijden of zonder zadel zou moeten.

Ik mag toch hopen dat je vandaag een afspraak hebt gemaakt om een zadel te laten passen/aanmeten... Ben je met of zonder staartriem bij de Divoza weg gegaan?

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 20:25

Nouks schreef:
Hallo zeg, word eens wakker... Je had een passend zadel maar die heb je verkocht, nu gebruik je een niet-passend zadel van een C-pony dat schuift, je kon vandaag pas een staartriem kopen dus zoekt een noodoplossing omdat het zo zielig is als dat meisje een paar dagen niet kan rijden? Weet je wat pas zielig is? Een pony met rugpijn doordat het baasje een goed passend zadel niet belangrijk vindt. Een pony die een staartriem omgeknupt krijgt omdat datzelfde baasje het zo zielig vindt als dat meisje niet kan rijden. Of dat het meisje zonder zadel moet. Ook erg zielig.

Word eens wakker en kijk eerst naar je pony voor je het zielig gaat vinden dat een meisje een paar dagen niet zou kunnen rijden of zonder zadel zou moeten.

Ik mag toch hopen dat je vandaag een afspraak hebt gemaakt om een zadel te laten passen/aanmeten... Ben je met of zonder staartriem bij de Divoza weg gegaan?

er wordt niet meer opgereden zonder want ze hadden de maat niet