volgens mij trek je ze dan gewoon over de hoef heen. Het is rubber dus het is wel flexibel. Deze zijn wel super geprijst trouwens! Ik ben ook naar die dingen opzoek aangezien mijn paard in 2 weken een paar verslijt...
De grootste maat zeker! XL en dan hoop ik nog dat hij past. Ik heb mijn kwpnér van 170 het liefst met XXL lopen. Maar voor die 2 euro wil ik de XL ook wel even proberen!
petitparis
Geplaatst: 18-05-09 13:05
inderdaad heel hard trekken, eerst binnenste buiten plooien en dan over de hoef trekken en dan terug omplooien (moest je hoefrand/ijzer/nieten oneffen zijn dan beschadig je niet de binnenkant, maar buitenkant en verminder je de kans op schuurwondjes)
de maat heeft niks met de stokmaat van je paard te maken, maar met de grootte van de hoef (diameter grondvlak)
Nee, maar de stokmaat geeft wel een goede indicatie van de groote van de hoef. Je verwacht voor een fries van 1.60 geen maatje 0 als ijzer
_Liez
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-09 13:07
Maar fleur heeft sokken . Is dat dan niet heel erg irritant en zit dat dan wel goed En ik neem ze dan in het wit en dan is er ook L wat moet ik dan nemen Xl of L Bedankt petit
ik zou zeker de grootste maat nemen, XL dus. Ik weet niet of het met sokken irritant zit. Mijn paarden hebben geen sokken. Waarom ga je ze gebruiken? Trapt ze met haar achterbenen op haar voorbenen?
iloonaa__
Geplaatst: 18-05-09 13:10
is wel goedkoop, maar ik vindt het niet echt handig, dat gesleur aan z'n hoefjes ik vindt klitteband heerlijk simpel!
_Liez
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-09 13:10
Ja ze tikt ze aan. En ook omdat ze ijzers heeft
Anoniem
Geplaatst: 18-05-09 13:10
Ik zou deze niet nemen, zijn echt ondingen. Je kan het beste 1 met klitteband nemen.
Sowieso vind ik de rubberen niet echt handig, heb liever neopreen of (kunst)leder.
soofenflo
Geplaatst: 18-05-09 13:11
Ja, dat is waar. Maar die van mij verslijt 1 paar in 2 weken tijd... Dan is het wel een verschil 2 euro of 10...
heyhallohey
Geplaatst: 18-05-09 14:20
Met klitteband zijn ze erg snel kapot heb er ervaring mee
Ik heb deze springschoenen voor mijn paard. Gebruik ze niet zo vaak omdat het echt ondingen zijn, vind ik. Je bent echt een paar minuten per hoef bezig omdat je ze er helemaal omheen moet trekken. Als ze eenmaal zitten zijn ze eigenlijk weer net te groot, omdat heel de hoef erdoorheen moet. Nee, ik zou echt adviseren om voor een paar euro extra neoprenen met klittenband te halen, scheelt echt met omdoen.
Overigens, @ Scoobydoe: Mijn paard is dus ook een Fries van 1.60. Ik heb voor hem XL. Heel grote hoeven heeft hij overigens niet. Met de sokken is het niet echt een probleem bij mij.
manonutjuh
Geplaatst: 19-05-09 11:29
soofenflo schreef:
Ja, dat is waar. Maar die van mij verslijt 1 paar in 2 weken tijd... Dan is het wel een verschil 2 euro of 10...