Misschien dat hier iemand mij kan helpen. Ik ben me aan het orienteren voor een nieuw (of goeie 2dhands) (wade) roper zadel. Centjes om een nieuwe custom te laten maken, heb ik simpelweg nog niet. Dat is iets voor over een paar jaartjes.. Het punt is dat ik een vrij ruime boom nodig heb, wil het gebruiken op een (soms meerdere) koudbloeden.
Op bokt heb ik al contact gehad met mensen die er een hebben, dus dat balletje is al aan het rollen. Maar ik wil me nog wat verder orienteren. Ik heb deze bijv. gezien op ebay, maarja, dat vind ik altijd zo'n risico..
Met zo weinig info zou ik nooit een zadel kopen, een roper of cutter is altijd duurder als een ander model (prijs/kwaliteit,afweking).
Sassy4barrel
Geplaatst: 17-05-09 18:36
Ik heb van een tijd terug een keer een roper zadel gekocht in de USA, was handgemaakt leek op deze http://www.casaziasaddlery.com/product9.html maar geen bekend merk. Vind ik ook niet nodig als het maar een goed zadel is, de prijs viel wel mee, Wel een fijn en goed zadel maar ooooefff zo zwaar
In Amerika worden deze naamloze zadels verkocht voor rond de 250 dollar. Zien er (op het plaatje) heel leuk uit. Voor iets wat hier rond de 1000 euro moet kosten verwacht ik minstens een merknaam op een zadel (en dat hoeft dan geen A-merk te zijn).
heb deze ook nog gezien....(even voor de duidelijkheid voor iedereen, ik wil een merkzadel link was puur voorbeeldje ik vond het zadel een mooie tooling hebben)
Ik heb alleen nog nooit een zadel geimporteerd, heb dus geen idee hoe dat allemaal in zijn werking gaat!!
jaja dat zowieso!! Maar stel ik zou import gaan doen, hoeveel moet ik er dan buiten de koopprijs extra ongeveer bijtellen aan importkosten..? En hoe moet ik die gewichten zien die erbij staan?
MidnightPSan
Geplaatst: 17-05-09 19:48
Lbs. (pound) x 2 = +/- 0.9 Kg voor dat andere, DD, HEEELP.
Ja hoor dat kan best. Een goede Wade-tree zal best zwaar zijn. Komt er aan verzending met USPS 150$ bij (standard priority 6-10 days delivery). Neem dan aankoopbedrag+150$ verzending= ?? x 0.85 (omrekenfactor $/€)= ?? x 1,25 (= kosten inklaring+BTW)=?? + 30 euro kosten TNT= wat je totaal kwijt bent.
MidnightPSan
Geplaatst: 17-05-09 20:39
Daar om vraag ik altijd of het met USPS kan, en het liefst met een lagere bon 60 a 70 % of zo, yankees houden ook niet van belastingen, dus soms doen ze dat wel , als je verteld waar om.
MidnightPSan
Geplaatst: 17-05-09 20:56
E 1.00 = $1.35 is nu dus x 0.74 VB. $3000 + 150 =3150 x 0.74 = 2331 x 1.25 = 2913.75 + 30 = 2943.75 Euro is iets meer dan wat je voor een $ 900. Rocking R betaald hier in nederland. ( ander topic). Dus reken maar uit wat je hier voor een $3000 zadel zou betalen.
jongens ik ben echt een leek hierin, dus ik heb even moeite om de rode draad te volgen
Stel dit zadel, moet nog informeren enzo hoor maar het is even om te orienteren, er staat nu een prijs bij van 429,99 (en bovenaan staat dat hij nieuw is) Dan snap ik niet dat ie er zo goedkoop staat..
Stel hij zou kaal zeg maar, $500,- kosten, (met kaal bedoel ik dan even excl. verzenden) Wat gaat me dit dan kosten in totaal ongeveer? En hoe en door wie moet alles geregeld worden ivm verzenden..