Waarde KN Symphonie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Waarde KN Symphonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 11:35

Ik heb een (goddelijk fijne) KN Symphonie uit +- '92 (staat in t zadel maar weet ik zo ff niet precies,rode klipjes)
Heb 'm zelf 2e hands gekocht een jaar of 3 terug. Heb er echt enorm veel plezier van, het is een superfijn zadel.
Medium boom, 17 1/2 inch, normale zweetbladen.

Dat laatste is 't 'm, ik heb vrij lange benen en merk nu dat ik mijn benen toch beter kwijt kan op een zadel met bijvoorbeeld halve wrongen. Dus vandaar, ik wil gaan kijken voor een ander zadel.'
De KN zal dan weg moeten, maar wat is zo'n zadel nog waard?
Hij ziet er voor zijn leeftijd nog zeker echt netjes uit, niet verkleurd of kaal. Heeft wel de bekende ribbeltjes op de zit (maar die voel je dus niet). Boom is goed, vulling is echte goede wol (Tom v/d Brink) Gewone gebruikssporen maar niet afgeragd en goed onderhouden.
Enige mankement is 1 lam beugelriemklipje, zit al jaren een dun ijzerdraadje op, merk je niet.

Liezel1

Re: Waarde KN Symphonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:38

Als ik jou was, zou ik hem meenemen naar een zadelmaker en daar om een prijs vragen.
Zoiets is heel moeilijk te beoordelen en al helemaal als je geen foto's oid hebt.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 11:42

Die moet ik nog even maken, maar hij is eerlijk waar,echt netjes. Is niets bijzonders te zien aan eventuele foto's.

Heb hier niet echt een fijne zadelmaker in de buurt zitten waar ik ff langs kan. Wil binnenkort naar Tom maar eigenlijk wil ik dan al een nieuw zadel bij me hebben, zodat hij die helemaal pas kan maken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:47

Heb je een foto? Dat is wat makkelijker bekijken.
Verkoop je hem kaal of compleet?

Kn is erg waarde vast en een erg populair zadel vooral die met de rode klipjes.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:47

Ik heb KN laatst verkocht voor 400 euro inclusief beugels en beugelriemen en een nieuwe Weather Beeta deken. Het zadel was van 1993.
Het was een super mooi zadel, kleur bruin. Dus ik verwacht dat je er rond de 350 euro voor krijgt. Als je een zadelmaker vraagt, krijg je meestal minder.
[EA-TK-AP] Te koop KN Symphonie en weather beeta deken

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:54

Nou, dat is dus heel verschillend; ik heb er pas één tweedehands bij de ruitershop gekocht voor 700 euro. Zonder toebehoren! Ook een met rode klipjes maar ik weet niet hoe oud dit is. Ik zou er niet vanuit gaan dat het niet zoveel meer waard is, KN is een goed merk. Nieuw kosten deze zadels rond de 1500 euro. Een goed onderhouden zadel houdt wel waarde. Helaas is het wel zo dat kopen altijd makkelijker is dan verkopen! Misschien kun je het inruilen voor een nieuw zadel? Succes.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:05

als het zadel echt nog in hele goede staat is kun je er nog wel wat meer voor krijgen als 400 compleet.

Ik zou niet lager gaan als 500 euro dat moet er zeker nog wel uit te halen zijn!

Er zit veel verschil in die zadels er stond hier een bruine kn van 10 jaar oud te koop die leek wel 20 jaar oud. En een bruine kn uit 92 die 17 jaar oud was die leek nog geen 10 jaar oud.
En dat dingt wel mee in de prijs.

Het is ook maar net geluk hebben.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:42

ik heb net mijn Kn symphonie verkocht deze was uit 2000. Volgens zadelmaker was de waarde rond de 750 euro. Echter door overlijden van mijn paardje heb ik hem compleet verkocht voor 550 euro. Deze had een nieuwe zitting en extra lange nieuwe zweetbladen en nieuwe singelstoten.

ik zou zeggen ligt aan de staat en hoe snel je hem kwijt wil

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:45

Ik zou zeggen dan heeft je koper een mazzeltje gehad.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:20

ja weet ik, wilde de spullen niet in huis hebben