KN zadel aanpassen (verbreden)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Verrox

KN zadel aanpassen (verbreden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 22:54

Is een KN zadel makkelijk te verbreden? Ik heb nu een KN Forte spring maar deze is te smal voor mijn huidige paard.

Laura1982

Re: KN zadel aanpassen (verbreden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:44

ik zou contact opnemen met een goede zadelmaker die kan je daar veel beter over informeren.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:48

Ik weet niet wat ongeveer de kosten zijn van het verbreden van een boom, maar ik geloof dat het ongeveer 150 euro kost om bij een goede zadelmaker een nieuwe boom in het zadel te laten zetten. Deze boom wordt netjes gepast op het paard.
Ga hiervoor zker naar een goede zadelmaker.
Door het verbreden van de boom, komt het zadel in de meeste gevallen helemaal anders te liggen omdat hij dichter op de schoft komt te liggen.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:06

Als je een KN moet laten verbreden of versmallen zal er een compleet nieuwe boom in moeten omdat ie anders niet te verstellen is. Kostte 3 jaar terug zo'n 400 euro bij Bestfit. Ik heb m'n zadel toen verkocht omdat dat driekwart jaar oud was en met inruil kreeg ik er veel te weinig voor. Toen heb ik met het geld van mn verkochtte zadel + die 400 een nieuwe gekocht. Was voordeliger.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:12

Ik ben er ook wel benieuwde naar. Mijn huidige Tango is 2 jaar oud, ik denk dat de boom iets verbreed moet worden om hem helemaal top te krijgen. 400,- is wel veel, maar een nieuwe Tango koop ik er niet voor met de verkoop van mijn huidige. Maar wellicht valt het in mijn geval nog met vulling op te lossen.

Wat voor boom zit er tegenwoordig in de KN dan? Ik had een Symphonie uit 1999, maar die was een stuk zwaarder dan mijn Tango uit 2007. Ik meen ergens te hebben gelezen dan het verbreden wel ietsjes kon?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:16

Volgens mijn zadelmaker was het bijna niet mogelijk en daardoor heb ik een ander zadel aan laten meten....KN's doen t best goed op de tweedehands markt hoor, dus daar kun je best een leuke prijs voor krijgen.

Verrox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 11:12

Het zadel wordt op dit moment anders opgevuld en hopelijk lukt het dan. Boom iets verbreden schijnt wel te kunnen maar het schijnt wel een zwakkere plek te blijven.