ervaring zadelpasservice Hypo Brabant en andere vragen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

ervaring zadelpasservice Hypo Brabant en andere vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:24

Hey andere Bokkers,

Na nogal veel (zacht uitgedrukt) pasproblemen te hebben gehad met mijn half jaar oude zadel wat ik bij Drunens Ruiterhuis heb aangeschaft ben ik weer druk op zoek naar een ander zadel. Ik ga jullie het hele verhaal besparen maar als ik een tip mag geven: laat nooit een zadel aanmeten door Drunens Ruiterhuis! Het gebeurd heel vaak dat een te kleine boommaat en een niet geschikt zadel word verkocht (lees ook het verhaal van Lonnie hier op bokt). Zadelmaker Ad Goos en anderen hebben dit bevestigd. En helaas had ook ik deze pech met mijn Sommer Magnus 2 zadel.

Toen ik wist dat mijn zadel niet geschikt was, ben ik langs geweest bij Superhorse in Breda waar ik positieve verhalen over had gelezen. De onbekende merkzadels die ze daar hadden en waarschijnlijk goed op mijn pony zouden liggen, spraken mij totaal niet aan.
Nu weet ik dat je daar eigenlijk niet naar moet kijken... maar ik vind gewoon als ik €1500 tot €2000 aan een zadel uit moet geven dat deze wel in de smaak moet vallen. Afgelopen week heb ik de Heimolen uit Heerle laten komen. Ook daar zat niet echt een interessant zadel tussen.
Nu heb ik al mijn laatste hoop gevestigd op Hypo Brabant. Ik heb daar meerdere leuke zadels zien liggen, waaronder zadels van Ainsley.
Heeft iemand ervaringen met de zadelpasservice van Hypo Brabant? Hebben ze jou een goed passend zadel verkocht?

Overigens heeft mijn pony ook niet de makkelijkste rug. Heeft weinig schoft en ronde ribben. Daardoor en omdat de boom te smal is, schuift en kleppert mijn zadel.

Nu zou ik graag willen weten welke zadels jullie hebben voor je pony/paard met vergelijkbare rug.
En niet komen met, ik vind dit merk een fijn zadel... nee, het moet speciaal voor mijn pony zijn. Ik weet dat de Euroriding Diamant een geschikt zadel is. Jammer genoeg verkoopt alleen Drunen deze en wil ik absoluut niet meer met deze mensen in zee gaan.

Groetjes!

aslo

Re: ervaring zadelpasservice Hypo Brabant en andere vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:33

Wij hebben diverse pony's gehad met ronde ribben en amper schoft. De zadels die hier het beste op lagen? Bates Caprillie, Stübben en Klimke Miller.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 21:34

dankje ik zal hier eens naar op zoek gaan!

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:53

Ik heb dus wel een zadel bij superhorse laten aanmeten een crown maar die zal jij dan denk ik ook gezien hebben? Ik vond het een erg net zadel zat eigenlijk hetzelfde als mijn oude euroriding diamant die ik altijd erg fijn vond maar voor mijn tink toch te smal was. Ik heb een vrij brede tinker met ook nog is een erg korte rug. Je kan ook nog merken proberen als strada, zaldi hier heb ik ook wel goede verhalen over gehoord. Zelf ben ik uiteindelijk toch voor de crown gegaan. Ik kende het merk ook niet maar komt mij over als een erg fijn zadel.

Verder de passervice bij de hypo mijn instructrice doet daar de zadels aanmeten. En voor zover ik kan beoordelen ( heb natuurlijk nooit een zadel door haar aan laten meten) heeft ze er een goede kijk op. En heb er tot nu toe hier op bokt nooit slechte verhalen over gelezen.