bitloze menneusriem ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

bitloze menneusriem ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 17:11

Voor onze Shetlander willen wij graag een bitloos hoofdstel kopen, omdat ze met verschillende bitten toch niet lekker loopt. Nu kwamen wij de bitloze menneusriem tegen op internet, en dit leek ons wel wat.
Wie heeft hier ervaringen mee?

Daan_O

Re: bitloze menneusriem ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:36

Ik heb zelf geen ervaring met bitloos mennen maar op de site van mijn onderschrift is ook over bitloos mennen info te vinden, misschien heb je er wat aan!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 06:32

Dank je! Deze site had ik nog niet gezien, ik ga hem even doorlezen!

Nog iemand anders?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:45

Een meisje hier op bokt ment bitloos.. xElienx als ik me niet vergis..

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 20:25

Eddy_Rocks schreef:
Een meisje hier op bokt ment bitloos.. xElienx als ik me niet vergis..

Met de bitloze menneusriem? Ik zal haar eens even opzoeken...

heyhallohey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:29

Volgens mij moet het mogelijk zijn:p Dressuur en springen kan ook bitloos dus mennen ook

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:33

heyhallohey schreef:
Volgens mij moet het mogelijk zijn:p Dressuur en springen kan ook bitloos dus mennen ook

Bij rijden heb je wel veel meer hulpen dan bij mennen, daar moet je het echt alleen van je stem en je bit hebben. Er hangen bij mennen meestal ook wel scherpere bitten in dan je ooit met rijden zou gebruiken.

IK geloof trouwens wel dat het redelijk werkt bitloos, maar ik heb er geen persoonlijke ervaring mee. Maar dat zal ook nog wel flink per paard verschillen Ieder paard is anders.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 19:56

Ik heb besloten dat we hem gewoon gaan bestellen. Dan proberen we het gewoon! Momenteel wordt de betreffende pony bereden met een touwhalster. Hier loopt ze absoluut niet lekker op, maar er is al een enorme verbetering vergeleken met het bit!!

Nog meer verhalen zijn altijd welkom!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:40

Veel succes!!

Als je het geprobeerd hebt schrijf je hier dan nog iets? Ik vind het wel intressant om te weten hoe dat gaat bitloos mennen. (Kan het jammer genoeg niet zelf proberen niet mijn eigen paarden)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 06:08

Ja, ik zal het hier neerzetten. Dan hebben jullie in ieder geval 1 ervaring met de bitloze menneusriem!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 06:18

De neusriem is binnen, ik heb hem alleen nog niet getest door omstandigheden, ik ben van plan hem volgend weekend te gaan proberen aan de lange lijnen.
Ik kan al wel vertellen dat hij goed zacht onderlegd is, en het nylon koord is niet scherp. Ik ben benieuwd hoe Punette erop zal reageren!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:05

Hey, heb je het al geprobeert??

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 08:45

Nee, nog niet, Punette is geblesseerd en gaat volgende week weer aan het werk. Dan gaan we hem proberen!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 18:12

Afgelopen zaterdag zou ik de neusriem gaan testen. Helaas bleek dat deze veel en veel te klein is. Ik heb een maat Shet gekocht, en mijn pony is een shet van 1 meter. Het riempje van de neusriem kwam nog lang niet bij het gespje waar hij door zou moeten! 8)7
Daarna heb ik hem omgedaan bij mijn andere shet, een ruintje van 2 jaar. Deze heeft een enorm smal neusje. Maar zelfs bij hem pastte hij niet!
Dit verhaal heb ik ook naar de ruitersportzaak gemaild waar ik de neusriem vandaan heb, en ik mocht hem ruilen. Gisteren heb ik hem terug gestuurd, en nu wacht ik op een maatje pony.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 06:44

Gisteren heb ik dan eindelijk de neusriem getest! Deze keer een maat pony, die pastte ook nog net op mijn shet van 1 meter. Ze reageerde direct goed op teugelhulpen, alsof ze nooit anders had gedaan. Ik had haar aan de lange lijnen lopen. Ze liep heel ruim en ontspannen. Dat laatste is vooral geweldig, ze heeft namelijk 3 weken geleden een behoorlijke trauma opgelopen, waardoor ze bijna alles eng vindt en bijna overal van schrikt. Daardoor liep ze aan de lange lijnen ook heel erg gespannen, maar sinds gisteren is dat ineens over! :?

Ik kan deze neusriem tot nu toe zeer aanraden.

D_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 00:00

hoi, zie je post nu pas, maar ik heb deze neusriem ook en ja je kan wel bijna 2 maten groter kopen!! raar
mij bevalt hij ook super. pony was bij vorige eigenaar alleen met bit onder het zadel gereden en reageerde gelijk goed op de langelijnen aan deze neusriem. veel rustiger en ontspannen vergeleken met bit.