Hallo iedereen,
Ik zit met een lastig probleem.
Ik heb al een hele reeks zadels achter de rug ivm niet goed passen voor mijn paard of voor mij.
We zullen beginnen met het begin, ik had eerst een Stubben Maestoso, zeer content van en ging goed op mijn paard van toen. Mijn paard heeft dan echter problemen gekregen met zijn pees en is daardoor vroegtijdig met pensioen (lees grasmachine). Dus nieuw paardje gekocht, een groot paard 1.78m en slanker type met zeer hoge spitse schoft. Stubben ging er echt niet op (lag op zijn schoft) dus zadel verkocht. Daarna een county competitor gekocht (op aanraden van zadelmaker) zat ik goed op maar drukte (merkte wij na verloop van tijd) toch nog op zijn schoft. Daarna een Kieffer Lusitano gekocht, deze ligt goed op zijn rug maar mijn rug doet er zeer van (dit is een diepe zit en ik heb het gevoel dat mijn bekken te veel naar voren gekantelt worden, ik kan mijn bekken niet naar achteren kantelen - dat gevoel heb ik toch). Dus ook niet de ideale combinatie. Voor een ander paard van me heb ik een Devoucoux dressuurzadel, zit ik super op maar voor de schoft van mijn ene paard is dit ook geen goed zadel.
Kan iemand me advies geven welk zadel er zou gaan voor ons beiden?
Ik ben reeds 4 zadelmakers afgegaan maar nog geen resultaat (ofwel kunnen ze geen oplossing aanbieden of ze smeren me een zadel aan dat toch niet past...)
Alvast bedankt!
Caroline.